Gå till innehåll

Kortfilmsmanus (cirka 30 sidor): Maria - En Julsaga


ED-209

Recommended Posts

Hej!

 

Under julen 2010 beslutade jag att skriva ett litet filmmanus som jag gärna göra verklighet av. Jag har gjort lite amatörfilmer tidigare, vilket är riktigt kul, men nu vill jag gärna gå ett steg längre d v s göra en film som har en vettig budget.

 

"Maria - En Julsaga" kan beskrivas bäst som "En Julsaga" möter "Night of the Living Dead". Tanken med projektet är att det ska underhålla, därav har jag gett filmen en liten komisk touch över sig i from av överdrivet våld.

 

Läs och lämna kommentarer. Är manuset bra? Nämn några specifika delar som ni tyckte om. Är manuset kalkon och riktigt uselt? Vad kan jag göra bättre? Kort och gott: Jag vill ha så mycket feedback som möjligt.

 

Tack på förhand!

Manus: Maria - En Julsaga.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har läst den.

Men det var lite för länge sedan för att minnas bra...

Men iaf. Början var ganska bra, bra beskrivet, bra språk osv.

Du kanske förhastade dig lite mot slutet.

Och om jag ska nämna någon del som jag tyckte/inte tyckte om så måste jag nog säga att den sista scenen var för vidrigt för min smak. Jag vet inte vad andra skulle tycka om den, men enligt mig så är den vidrig och äcklig i sista scenen.

Men bortsett från den sista delen så är manuset hyfsat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...