Gå till innehåll

Pontus IT Support - Humor


Funningen Pictures

Recommended Posts

Jag har en Canon 550d och just nu spelar jag in med original EF-S 18-55mm och det funkar väl helt okej, men jag har sett på diverse forum och liknande att andra fått otroligt mycket bättre bild med andra objektiv, speciellt i lågt ljus.

 

Men vilket objektiv är mest värt att lägga sina pengar på? Har ca 5000 kronor jag tänkt att spendera på ett objektiv, och då vill jag helst ha det bästa jag kan få i den prisklassen, samtidigt som jag har väldigt lite koll själv. Ett riktigt bra allround objektiv helt enkelt. Så vad hade ni föreslagit att jag inhandlade?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en Canon 550d och just nu spelar jag in med original EF-S 18-55mm och det funkar väl helt okej, men jag har sett på diverse forum och liknande att andra fått otroligt mycket bättre bild med andra objektiv, speciellt i lågt ljus.

 

Men vilket objektiv är mest värt att lägga sina pengar på? Har ca 5000 kronor jag tänkt att spendera på ett objektiv, och då vill jag helst ha det bästa jag kan få i den prisklassen, samtidigt som jag har väldigt lite koll själv. Ett riktigt bra allround objektiv helt enkelt. Så vad hade ni föreslagit att jag inhandlade?

50mm 1.8 är klassikern för lågbudget. Passar bäst för porträtt men går att använda för lite allt möjligt. Kostar mellan 700 och 1000 pix så är riktigt prisvärt. Kitobjektivet är nästan ok, klart användbart om man jämför med liknande objektiv som finns i prisklassen 5000kr då de sällan har låga bländartal.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...