Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har fått som skolarbete att göra en film där man berättar en story utan dialog. Men har svårt att få fram idé om hur man ska berätta en story utan dialog. hjärnan går fram och tillbaka men kommer inte på någon bra story som utan dialog. några tips? ;)

Postad

de flesta historier går att berätta utan dialog -- film handlar ju om att berätta med bilder! vill du göra det lättare kan du ta karaktärer som inte kan tala t ex djur eller föremål, så tvingas du ifrån dialogen.

Postad

jag kom på en idé! Filmen ska handla om en stressad elev som är väldigt orolig och trött. han sitter på datorn i ett rum med massa folk och målar en otäck figur. sedan så får han en mikrosömn iallfall vad han tror han får. Fast istället så hamnar han i en mardröm där han blir jagad av den otäcka figur han målade.

Nu skrev jag bara lite snabbt. kanske inte låter så bra det där, fast det blir bättre när jag ska skriva lite mer i detaljer. ska bli en kuslig film! ;) lite nightmare on elm street inspirerad!

Postad

Den idén låter faktiskt bra!=) Fast ändra kanske till att han somnar och hamnar i ett datorspel istället? Jag har själv skitsvårt för att skriva dialog, så att du får slippa det ska du vara glad för!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...