Limeduff Postad 26 januari 2011 Postad 26 januari 2011 Jag har fått som skolarbete att göra en film där man berättar en story utan dialog. Men har svårt att få fram idé om hur man ska berätta en story utan dialog. hjärnan går fram och tillbaka men kommer inte på någon bra story som utan dialog. några tips? ;) 0 Citera
Sarista Postad 26 januari 2011 Postad 26 januari 2011 de flesta historier går att berätta utan dialog -- film handlar ju om att berätta med bilder! vill du göra det lättare kan du ta karaktärer som inte kan tala t ex djur eller föremål, så tvingas du ifrån dialogen. 0 Citera
Limeduff Postad 26 januari 2011 Författare Postad 26 januari 2011 Skulle helst inte vilja ha en film som handlar om djur eller föremål! ;/ 0 Citera
Sarista Postad 26 januari 2011 Postad 26 januari 2011 haha, nähä! en kärlekshistoria då? två som träffas i en videobutik och flörtar mellan dvderna! 0 Citera
daarco Postad 26 januari 2011 Postad 26 januari 2011 Det är ju perfekt att du slipper dialogen, den är bara jättejobbig att göra! Nu kan du ju göra exakt vad du vill : ) 0 Citera
Désirée Postad 28 januari 2011 Postad 28 januari 2011 Haka inte upp dig på att du inte får ha dialog, utan tänk istället på vad du vill berätta. Gå sedan vidare och tänk i bilder, symboler och färger som berättarteknik. 0 Citera
Mattihp Postad 28 januari 2011 Postad 28 januari 2011 Läs gärna på om planteringar, symboler och arketyper i valfri manusbok :) 0 Citera
Spaceromancer Postad 28 januari 2011 Postad 28 januari 2011 Många musikvideos berättar historier utan dialog. Och så har vi ju förstås 'Le Combat Dernier' av Luc Besson :) 0 Citera
Limeduff Postad 29 januari 2011 Författare Postad 29 januari 2011 jag kom på en idé! Filmen ska handla om en stressad elev som är väldigt orolig och trött. han sitter på datorn i ett rum med massa folk och målar en otäck figur. sedan så får han en mikrosömn iallfall vad han tror han får. Fast istället så hamnar han i en mardröm där han blir jagad av den otäcka figur han målade. Nu skrev jag bara lite snabbt. kanske inte låter så bra det där, fast det blir bättre när jag ska skriva lite mer i detaljer. ska bli en kuslig film! ;) lite nightmare on elm street inspirerad! 0 Citera
holgersson123 Postad 29 januari 2011 Postad 29 januari 2011 Den idén låter faktiskt bra!=) Fast ändra kanske till att han somnar och hamnar i ett datorspel istället? Jag har själv skitsvårt för att skriva dialog, så att du får slippa det ska du vara glad för! 0 Citera
daarco Postad 29 januari 2011 Postad 29 januari 2011 Låter som en riktigt kul story : ) Men hur ska du göra rent praktiskt när du filmar det? 0 Citera
Désirée Postad 31 januari 2011 Postad 31 januari 2011 Titta gärna på Svt Play / barn. Fåret Shawn, Pingu, Yoko Jakoamoto Toto mfl är historier helt utan dialog. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.