Gå till innehåll

The Stuarts! Läs! Kommentera! <Komedi Serie>


stuart

Recommended Posts

Här är Grovmanuset på första avsnittet av The Stuart serien (komedi)

 

SÄG VAD NI TYCKER, jag är nybörjare och behöver alla tips ni kan ge, kritik folk, kritik!

 

Hoppas det går bra att jag lägger upp som .doc / har lite problem med PDF för tillfället

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu orkar jag inte läsa längre, jag har läst hälften av 20 sidor och inget har hänt som fångade mitt intrese än. För mycket (dålig) dialog och för lite action. Helt enkelt ointressant, för inget händer. Jag förstår att det ska vara vardagligt, men skippa alla tråkiga transportsträckorna. Gå rakt på sak, det roliga du vill berätta.

 

Enda gången jag reagerade lite var när Steve sa kommentaren "du vet inte vad San Fransico är känt för, va?" En sån kommentar kan du starta hela manuset med. Om du fattar vad jag menar, rakt på sak.

 

Du har något kul och intressant att berätta, tighta till det bara.

 

Sedan märks det att du är engelsktalande. Då den svenska dialogen lät "osvensk" och direktöversatt medan den engelska dialogen flöt felfritt.

 

 

Sista tipset är att använda celtx när du skriver. Det är en liten inlärningskurva men det finns massor av guider på youtube du kan kolla på och det lönar sig att lära sig grunderna.

Länk till kommentar
Share on other sites