Gå till innehåll

Expertis inom videoredigering


CeterisParibus

Recommended Posts

Hej !

 

Skulle någon kunna tipsa om var man kan hitta expertis inom videoredigering (Sony Vegas, Adobe Premiere Pro och andra...) och/eller effekter (Adobe AfterEffects och andra) ?

 

Det gäller ett projekt/uppdrag. Jag upplever att det är svårt att hitta hög kompetens.

Någon som har idéer eller konkreta förslag?

 

Tips uppskattas :) !

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktiga experter sitter ofta i andra program. Finns gott om folk med rigorös erfarenhet av Final Cut Studio och Avid här bland annat.

 

*harkel* Riktiga experter på Vegas resp Premiere sitter nog inte med Final Cut eller Avid! Varför skulle de det om de är experter på Vegas eller Premiere?

Länk till kommentar
Share on other sites

Fasen... måste ringa BBC och säga att dom inte kan vara experter på teveproduktion längre nu när dom har ett par tusen Premiere... ;)

Förstod inte att inlägget gick ut även till andra länder :) my bad. Man får leta ganska länge för att hitta produktionsbolag i Sverige som inte konformerat och kör annat än Avid och Final Cut. Premiere är självklart också stort, men i Sverige så bär det fortfarande oförtjänt lite av en hobbystämpel.

Länk till kommentar
Share on other sites

... Man får leta ganska länge för att hitta produktionsbolag i Sverige som inte konformerat och kör annat än Avid och Final Cut. .....

 

Mitt bolag kör Vegas. Har använt Premiere tidigare, har inget emot det alls, men Vegas passar produktionen bättre. En branschkollega har i o f s Avid, men han är inte nöjd med det, utom att han tycker att varumärket Avid klingar högre än Sony och är värd den stora merkostnaden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej ska vi försöka komma överens om att det inte är märket på penseln som avgör om man är expert på att måla eller inte.

 

:-)

 

Säkert en svår överenskommelse för en del ynglingar här! Övriga har nog inget problem att inse det.

 

Däremot tycker jag nästan det är större skillnad på penslar än videoredigeringsprogram, i alla fall när jag målade staketet med oljefärg i somras... Men det ämnet blir nog lite mycket OT i denna tråd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...