Mannemoviemaker Postad 7 januari 2005 Postad 7 januari 2005 Hejsan! Jag har nyss kommit in i denna underbara värld där man skapar film! :P Hehehe...... Jaja.... Eftersom jag är sån nybörjare vill jag inte köpa några program än så länge, utan vill bara ha gratis program mm. Så det enda program jag har är Windows movie maker. 1. Jag undrar om det går att lägga in några special effekter i detta program. 2. Om det inte går att lägga in specialeffekter, så: går det att lägga in åtminstånde Slomotion (eller hur det nu stavas!) eller att man spelar filmen baklänges? 3. Om inget av åvanstående funkar, går det att ladda hem ett gratis program där man gör filmeffekter? Då vill jag naturligtvis ha ett program som funkar! TACKSAM FÖR SVAR! /Manne PS! Eftersom jag inte har Windows XP funkar inte WIndows movie maker 2 DS! 0 Citera
Santafantasma Postad 7 januari 2005 Postad 7 januari 2005 varför köpa??? ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!! program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D så varför krångla till det? 0 Citera
Anstalter Postad 7 januari 2005 Postad 7 januari 2005 [citat=Santafantasma]varför köpa??? ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!! program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D så varför krångla till det?[/citat] hahaha, nåt säger mig att inte forumledarna kommer bli så glada över det :P 0 Citera
Pace Postad 7 januari 2005 Postad 7 januari 2005 [citat=Santafantasma]varför köpa??? ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!! program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D så varför krångla till det?[/citat] Demoversioner, ja. 0 Citera
orange Postad 7 januari 2005 Postad 7 januari 2005 Saken är den Manne att när man ska redigera film på dator och vill ha det där lilla extra och kunna skapa effekter m.m så finns det nästan inga gratisprogram. Som de flesta av oss vet är det mesta inom film dyrt. Det man kan göra som amatör är att använda resurscentrum om man själv inte har råd med programmen. Det finns en lista här på voodoofilm som du kan leta i så du hittar det som är närmast dig. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 7 januari 2005 Författare Postad 7 januari 2005 Va? Vadå? ja fattar inte riktigt...... :S Men finns det någon ända liten pytte liten special effekt till windows moviemaker då? Jaja..... Jag får väll nöjja mig med enkla simpla effekter man gör själv när man spelar in det eller har någon något bättre förslag så säg! Men man skulle kunna tillverka stillbilder och göra så dem spelas upp snabbt..... :S Äch..... Vi tar det senare.... :P 0 Citera
Lasse_laser Postad 8 januari 2005 Postad 8 januari 2005 Kolla hjälpen för programmet, skryter dom inte om sina fräcka grejor dom har så brukar det alltid finnas hur man gör det man kan göra. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 8 januari 2005 Författare Postad 8 januari 2005 [citat=Lasse_laser]Kolla hjälpen för programmet, skryter dom inte om sina fräcka grejor dom har så brukar det alltid finnas hur man gör det man kan göra.[/citat] Det står inte någonting om special effekter hur man kan göra dem, eller att dem finns! :S 0 Citera
Mr.Man Postad 8 januari 2005 Postad 8 januari 2005 Många effekter skapar man genom att filma och klippa filmen på ett effektfullt sätt, och därmed inte beroende av dyra program. Jag tror inte dom hade After effects till Evil dead, och den är ju full av sköna effekter. 0 Citera
Rydén Postad 10 januari 2005 Postad 10 januari 2005 Hejsan! Det finns massvis med effekter i windows moviemaker (åtminstonde i min version) Dem är väldigt enkla att använda, dem fungerar med drag´n dropp funktion, alltså att du tar en effekt som ser ball ut och drar den direkt till klippet så är det klart. Om du bara ska leka på hobby nivå så rekomenderar jag dig att köra i windows moviemaker, det finns nog med komplicerade saker där för en nybörjare. 0 Citera
Rydén Postad 10 januari 2005 Postad 10 januari 2005 Och finner du trotts allt inte effekterna så har du nog en äldre version. Då borde du ta och uppdatera dig. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 11 januari 2005 Författare Postad 11 januari 2005 [citat=Rydén]Och finner du trotts allt inte effekterna så har du nog en äldre version. Då borde du ta och uppdatera dig.[/citat] Hur gör man det då? 0 Citera
Rydén Postad 11 januari 2005 Postad 11 januari 2005 Skaffar en nyare version av windows moviemaker helt enkelt. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 11 januari 2005 Författare Postad 11 januari 2005 [citat=Rydén]Skaffar en nyare version av windows moviemaker helt enkelt.[/citat] Och på villken websida kan man göra de? 0 Citera
Rydén Postad 11 januari 2005 Postad 11 januari 2005 Jag har ingen aning. moviemaker följer ju med i windows. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 11 januari 2005 Författare Postad 11 januari 2005 [citat=Rydén]Jag har ingen aning. moviemaker följer ju med i windows.[/citat] Villken moviemaker har du då? Och villken typ av data? 0 Citera
Knodel Postad 11 januari 2005 Postad 11 januari 2005 Här kan du uppgradera till senaste Movie Maker: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx 0 Citera
zEken Postad 15 januari 2005 Postad 15 januari 2005 Redigerat med anledning av Voodoofilms Forumregel §3.1 //Orange 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 25 januari 2005 Författare Postad 25 januari 2005 [citat=zEken]......[/citat] oki.... 0 Citera
Christian van Caine Postad 25 januari 2005 Postad 25 januari 2005 Ska räcka att köra Windows update & markera att du vill uppdatera extra programvara! Om du bara kör rätt på så kommer den bara försöka uppdatera systemet. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 28 januari 2005 Författare Postad 28 januari 2005 [citat=Christian van Caine]Ska räcka att köra Windows update & markera att du vill uppdatera extra programvara! Om du bara kör rätt på så kommer den bara försöka uppdatera systemet.[/citat] Agh! Jag får ingen hjälp alls..... Jag klickar på länkar ni skickar men det står bara att man KAN ladda ner men var fan då? :S Jag fattar ingenting.... Så nuu har ja bestämt mig. Kan ngn som har sånt program fixa effekterna åt mig? Vore AS TACKSAMM! Om ni vill skriv de här så får ni en mail addres.... 0 Citera
p-a Postad 30 januari 2005 Postad 30 januari 2005 Du kan ju ladda ner Avid Free DV som är gratis, det är ju inget "effektprogam" men det innehåller säkerligen mer effekter än movie maker, om inte annat så är det ett mer kompetent redigeringsprogram http://www.avid.com/freedv/index.asp /p-a 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 16 maj 2005 Författare Postad 16 maj 2005 [citat=p-a]Du kan ju ladda ner Avid Free DV som är gratis, det är ju inget "effektprogam" men det innehåller säkerligen mer effekter än movie maker, om inte annat så är det ett mer kompetent redigeringsprogram http://www.avid.com/freedv/index.asp /p-a[/citat] Ingen verkar läsa inlägget från början..... JAG HAR INTE XP!!!! :D 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 16 maj 2005 Postad 16 maj 2005 Jag vet inte om nån redan skrivit detta men.. ...du får antingen göra effekterna "manuellt" utan digitala redskap, köpa något bättre redigeringsprogram/ladda hem illegalt(Ingen uppmaning käre administratör och moderatorer, bara ett förslag.) eller köra på de gratisprogram och demon som finns. Jag har moviemaker och kan göra slowmotion och eftertexter jag har säkert en annan version. (XP) 0 Citera
Lasse_laser Postad 17 maj 2005 Postad 17 maj 2005 [citat=Mannemoviemaker] Ingen verkar läsa inlägget från början..... JAG HAR INTE XP!!!! :D[/citat] Problemet är ju att många program inte funkar på andra plattformer än xp 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.