Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Trailern till en 30-40min "fan film" som vi håller på med.

Filmad med en canon hf s10. Använder en shotgun mikrofon. Klipper, gör effekter, ljudlägger allt med Final cut Studio program.

Den kommer att innehålla barnslig humor, äventyr, dåligt skådespeleri, action, gay skämt, nazister och käftsmällar. En väldigt mogen och prisvärd film.

Vi har filmat i 5 veckor men planerat allt i 4 månader(köpt in rekvisita, fixat rätt kläder, skrivit manus m.m). Filmen är ännu inte klar men så gott som.

Postad

Ser ut som en rolig kärleksfylld hyllning till filmskapande och Indiana Jones : )

En fråga: Colour correction? Vissa bilder såg "filmiska" ut, men vissa bilder såg onödigt "video" aktiga ut.

Postad
Ser ut som en rolig kärleksfylld hyllning till filmskapande och Indiana Jones : )

En fråga: Colour correction? Vissa bilder såg "filmiska" ut, men vissa bilder såg onödigt "video" aktiga ut.

Tack så mycket! Det är precis det vi vill åt=)

Okej, vilka bilder menar du? Använder apples "color" som hör till final cut studio paketet. :)

Postad
Tack så mycket! Det är precis det vi vill åt=)

Okej, vilka bilder menar du? Använder apples "color" som hör till final cut studio paketet. :)

Det var mest bilder på ansikten som kändes lite för lite colour correctade. Men det är bara min personliga smak.

Bilderna i början är ju hur snygga som helst. Skuggor och ljus som ger bilden fin "karaktär", ansikterna har inga skuggor alls.

Men tycker dock att det ska bli skitkul att få se filmen : )

Postad
Det var mest bilder på ansikten som kändes lite för lite colour correctade. Men det är bara min personliga smak.

Bilderna i början är ju hur snygga som helst. Skuggor och ljus som ger bilden fin "karaktär", ansikterna har inga skuggor alls.

Men tycker dock att det ska bli skitkul att få se filmen : )

Ah okej :) jag vet , vi hade väldigt dåligt med ljussättning i filmen, använde oss av små lampor och solen så ofta vi kunde. Men jag tror att resultatet blev väldigt bra för det vi använde oss av.

Vad bra! Då har jag kanske lyckats med trailern;) tack!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...