revilofoto Postad 13 september 2010 Postad 13 september 2010 Hej alla glada! Har fått en offert från DELL på deras kraftiga laptop: Precision M6500. Jag ska enbart ha datorn för jobb med CS4 och ev. CS5. Huvudsakligen Premiere och Photoshop. Då jag har en Sony videokamera Z1, så kan jag välja inspelning i både DV och HDV. Frågan jag har bry med är ifall jag klarar av att redigera HDV med DELL:en. Grafikkortet är: 1GB GDDR5 ATI FirePro M7740. Processorn: One Intel Core i7-720QM (1.60Ghz, 6Mb, quad core) Hårddisk: 500Gb Serial ATA, 7200rpm OS: Windows 7 Professional, 32bit. Datorn kostar skjortan så man tycker att det borde gå... Vad tror Ni, går det att redigera HDV på den? Vänligen /Oliver 0 Citera
Kimster Postad 13 september 2010 Postad 13 september 2010 Oja, långt och däröver räcker det. Kan du bör du välja nvidia-grafik istället. Så kommer det bli ännu bättre dagen du skaffar CS5. Men jag vet inte om DELL har någon med Nvidia. ATI-kortet är absolut inget dåligt, men just CS5 gillar Nvidia skarpt, iaf vissa modeller. Och ja just det.. kasta ut 32-bit win7 och skaffa 64bit. 32bit gör dig bara problem, pga att du inte kan köra mer än 4GB RAM och dels kan du inte köra CS5.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.