Jump to content

Ny dator som fungerar med adobe (premiere/after effects)

AbandonedSnake

Recommended Posts

Byt grafik till nVidia 760/770/780 nånting, sen är det bara att åka :)

Inget av korten ovan når samma prestanda för pengarna som R9 290. Efter att majoriteten av alla stora utvecklare (inkl. Adobe) gått från CUDA till OpenGL finns poäng i att hålla sig exklusivt till nVidia.

Om jag inte missat något såklart!

Well...not really...

Premiere Pro's GPU acceleration på Windows-plattformen är både CUDA (endast nVidia) och Open Cl (nVidia/Intel/AMD), men CUDA är fortfarande snabbare - mest beroende på att CUDA fortfarande har en bättre SDK. (Kolla på Octane Renderer, den endast CUDA av just det skälet.) Vissa effekter är fortfarande avsevärt snabbare i CUDA än Open Cl, detta är ett stort skäl att Adobe Anywhere endast fungerar med CUDA. After Effects, som nästan inte har GPU-acceleration alls, annat än för 3D-Raytracing använder endast CUDA i det fallet. En grupp som däremot kommer att gå helt Open Cl är Photoshop-teamet, men kravet för snabb rendering av "En frame" (Photoshop) och "Massor av frames" (Video) är rätt stora.

Både CUDA och Open Cl funkar (utom i After Effects), men jag personligen föredrar fortfarande nVidia pga drivers mm. (Notera också att Adobes program inte stöder SLI-kopplade kort).

//Max

• 9 months later...
Well...not really...

Premiere Pro's GPU acceleration på Windows-plattformen är både CUDA (endast nVidia) och Open Cl (nVidia/Intel/AMD)...

...Både CUDA och Open Cl funkar (utom i After Effects).

//Max

Betyder det att det bara e nVida som after effects funkar med? Sorry för en väldig dum fråga men hoppas ni kan ha överseende med det, vågar ju inte se på AMD/Open CI nu o känner mig jättedum:D