chadden Postad 18 juli 2010 Postad 18 juli 2010 Har länge undrat om after effects bara är till för effekter och liknande eller funkar det bra att redigera hela filmer i det. Eller är det tänkt att man ska använda sig av Premier vid hopsättningen av filmen och after effects endast i redigeringen? -tacksam för svar:) 0 Citera
monnexs Postad 19 juli 2010 Postad 19 juli 2010 Du redigerar med Premiere och gör effekter med mera i After effects. 0 Citera
monnexs Postad 19 juli 2010 Postad 19 juli 2010 smaksak antar jag... Menar du att du redigerar med After effects? 0 Citera
Nyaz Postad 19 juli 2010 Postad 19 juli 2010 Nåja, det GÅR ju att sitta och klippa i After Effects, det är bara inte lika anpassat för sånt... det är nog aningen jobbigt, dock. 0 Citera
monnexs Postad 19 juli 2010 Postad 19 juli 2010 Går gör det väl kanske men det lär vara väldigt omständligt att redigera en hel film med After effects som Chadden frågade om. Inte det programmet är tänkt för. 0 Citera
sandersmedia Postad 19 juli 2010 Postad 19 juli 2010 Har du cs4 som jag så redigerar jag i Premiere och sedan markerar jag avsnittet som jag vill lägga effekter i och höger klickar och väljer "replace with aftereffects compositions" , finessen är att allt du gör i AE sparas i Premiere , du måste ha AE uppe samtidigt som premiere. Det skapas en ny sequense i premiere som är länkad till AE. Och du måste ha en bra dator för detta. 0 Citera
spartan Postad 20 april 2011 Postad 20 april 2011 Jag kan After Effects bättre än Premiere pro, därför tycker jag att det är lättare att redigera i det. Jag har även haft mycket problem i Premiere som gjort att jag blivit ganska less på programmet. Så After Effects funkar bra att redigera med för mig! :D 0 Citera
aprikos Postad 30 april 2011 Postad 30 april 2011 Man kan klippa i After Effects. Men det är oftast plågsamt och jobbar du med ljud också så är det absolut inget att rekommendera. Så kort sagt: Premier pro för att klippa och sätta ihop filmen. After Effects för att arbeta med de visuella effekterna. Du kan ju, om jag inte är helt ute och cyklar, öppna after effects projekt filer i Premier pro och tvärt om. Så det hela är ju smidigt att använda dom två olika programmen till samma film. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.