Gå till innehåll

Producent & Filmarbetare till film sökes!


JBRegissör

Recommended Posts

Mitt namn är Jens Broström, jag är en amatör filmskapare som vill bli proffesionell filmskapare.

 

Jag gick en manuskurs på filmhögskolan år 2009 där jag arbeta med en idé och fick ihop ett manus. Jag har skrivit manus och regisserat flera hemma filmer och försöker nu komma in i filmbranschen.

 

Regisserar en kortfilm vid arbetsnamn ”Peter” just nu, denna film är i sin slutfas och ska skickas in till framefestivalen i Göteborg.

 

Jag vill nu försöka få den här filmen till verklighet och behöver all hjälp jag kan få, jag söker främst individer som just nu kan hjälpa mig att utveckla projektet, så det kan bli klart för att spelas in. Så jag söker folk som är bakom kameran, producenter, scenografer osv.

Manus har många under utbildningen gillat och de tycker det är en speciell och egen idé som jag har skapat.

 

Filmen är en blandning av; surrealism, kärlek, komedi & drama. Det är en novellfilm än så länge och det är det jag satsar på. Men om det skulle gå så utvecklar jag gärna den med hjälp av er till en långfilm om det skulle vara så.

 

Jag skriver en liten sammanfattning av manuset, men har ni frågor angående hur jag ser filmen framför mig, estetiskt och fotografimässigt så hör gärna av er! Svarar på alla frågor!

 

Manus sammanfattning:

Evelina är en arton år gammal tjej som går i gymnasiet. Hennes liv är färglöst och tråkigt, hon är utstött i skolan och hennes familj förstår sig inte på henne. Varje dag när hon går till skolan så går hon förbi en kyrkogård, hon tycker alltid det känns som om att någon tittar på henne vid kyrkogården. Efter en speciellt jobbig dag i skolan och sedan skäll från sin mor så bestämmer hon sig för att rymma hemifrån. Av ren slump så hamnar hon vid kyrkogården, bestämmer sig för att gå in och märker då att det lever spöken på kyrkogården.