Gå till innehåll

Producent & Filmarbetare till film sökes!


JBRegissör

Recommended Posts

Mitt namn är Jens Broström, jag är en amatör filmskapare som vill bli proffesionell filmskapare.

 

Jag gick en manuskurs på filmhögskolan år 2009 där jag arbeta med en idé och fick ihop ett manus. Jag har skrivit manus och regisserat flera hemma filmer och försöker nu komma in i filmbranschen.

 

Regisserar en kortfilm vid arbetsnamn ”Peter” just nu, denna film är i sin slutfas och ska skickas in till framefestivalen i Göteborg.

 

Jag vill nu försöka få den här filmen till verklighet och behöver all hjälp jag kan få, jag söker främst individer som just nu kan hjälpa mig att utveckla projektet, så det kan bli klart för att spelas in. Så jag söker folk som är bakom kameran, producenter, scenografer osv.

Manus har många under utbildningen gillat och de tycker det är en speciell och egen idé som jag har skapat.

 

Filmen är en blandning av; surrealism, kärlek, komedi & drama. Det är en novellfilm än så länge och det är det jag satsar på. Men om det skulle gå så utvecklar jag gärna den med hjälp av er till en långfilm om det skulle vara så.

 

Jag skriver en liten sammanfattning av manuset, men har ni frågor angående hur jag ser filmen framför mig, estetiskt och fotografimässigt så hör gärna av er! Svarar på alla frågor!

 

Manus sammanfattning:

Evelina är en arton år gammal tjej som går i gymnasiet. Hennes liv är färglöst och tråkigt, hon är utstött i skolan och hennes familj förstår sig inte på henne. Varje dag när hon går till skolan så går hon förbi en kyrkogård, hon tycker alltid det känns som om att någon tittar på henne vid kyrkogården. Efter en speciellt jobbig dag i skolan och sedan skäll från sin mor så bestämmer hon sig för att rymma hemifrån. Av ren slump så hamnar hon vid kyrkogården, bestämmer sig för att gå in och märker då att det lever spöken på kyrkogården.

Hon träffar ett spöke i samma ålder vid namn William och andra spöken, hon stannar på kyrkogården där spökena visar henne ett roligare sätt att leva på. William och Evelina börjar få känslor för varandra, William vet att deras kärlek skulle vara omöjlig, samtidigt så hjälper de andra spökena till att skrämma upp hennes mobbare från skolan.

Efter en viss tid så dyker Döden upp och då får Evelina reda på att de levande och de döda inte får umgås och att det kan få William att hamna i trubbel eftersom han är ansvarig för kyrkogården.

Evelina bestämmer sig för att ta livet av sig medan William är borta med Döden, men William hinner tillbaka och hinner stoppa henne. Han berättar att han tog sitt liv som ung och har ångrat det sen dagen han gjorde det. Evelina bestämmer sig då för att leva sitt liv och på så sätt med en nytt sätt att se på livet blir hennes existens enklare och förbättrad.

 

Om det finns flera som vill hjälpa mig få detta manus förverkligat på film så hör gärna av er, både proffesionellt folk och amatör folk, älskar ni film och tror på idén så hör av er till mig!

Och som sagt, har ni frågor så hör gärna av er.

Vill utveckla detta manus med folk som brinner för film!

 

 

jens.brostrom@hotmail.com

0704022654

 

 

En så länge har jag ingen chans att ge någon ersättning, eftersom jag vill utveckla idéen med människor och hoppas kunna få den gjord, så hoppas jag på att man kommer kunna få ersättning/lön.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hej Jens!

 

Hur går det? Har du fått ihop en "crew" eller letar du fortfarande?

 

Jag som frågar har en kamera med möjlighet att spela in i full HD, d.v.s.1920x1080, och dessutom progressivt för mer "filmlook", samt en schysst riktmikrofon.

 

Jag arbetar i Premiere Pro CS4, After Effects CS4 och i Photoshop CS4 i ett s.k. "tapeless workflow" d.v.s. spelar in allt på minnen och hårddiskar.

 

Dessutom äger jag de flesta stora ljudbiblioteken av ljudeffekter som; BBC Sound Effects Library, Lucas Film Sound Effects Library, Hanna Barbera, Hollywood Edge, Sound Ideas, Warner Bros, DigiEffects etc etc.

 

Jag innehar också flera bibliotek med royaltyfri musik vilket kan komma väl till användning i en lågbudgetproduktion.

 

Tycker att din idé låter spännande och intressant eftersom jag också bor i Göteborg. Hör av dig om du vill att skall träffas för ett förutsättningslöst möte. Försöke ringa dig på mobilen men där var det bara mobilsvar.

 

Har jobbat med TV/videoproduktion tidigare men har "sadlat om" och producerar numera videoklipp med grafik och/eller specaileffekter som jag senare säljer på t.ex Shutterstock.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...