Jump to content

The last Meeting ( short film )

jurassic_boy

Recommended Posts

Det är rolig att 17 åringar kommer in och skriver kommentarer som skall se ut som kritik men istället visar att hur barnsliga och oseriösa de verkar och ändå låtsas att de kan allt om film. Dessa kommentarer påminde mig mest om min lilla sister, när hon vill mobba mig så låter hon likadant. Så jag ser på dessa kommentarer mest som mobbning vilket som är vanlig i dessa ålder.

Hur som helst tycker jag att det är kul att ni ser det som en tv-serie och att ni tycker att den är en kass kopia av en B tv-serie kan jag gissa på att den inte har samma kvalite som en standard tv-serie brukar ha, vilket som är sant. På en tv-serie brukar minst 100 personer jobba ihop för att skapa den medan i min lilla, lilla trailern med sin youtube kvalite stod jag själv bakom allt t.o.m ljud och jag hade inte bättre kamera mer än en DV.

Jag vet inte hur mycket med film jobbar ni själva som uttrycker er så, men jag gissar att ni inte gör det för att annars hade ni använt ett annat ord än kass för att visa hur illa ni tycker om en trailer som inte ens avsöljar något av handlingen.

Men jag är mycket nyfiken för att veta vad det är som gör att den blir riktig kass??

bassbucket filmen är inte riktig klar än och mycket av ljudarbetet och färgkorrigeringen som är kvar och jag fortfarande letar efter musik. Jag började redigera min film för två veckor sen och kommer att bli klar inom ytterligare två veckor, beroende på hur mycket tid lägger jag för den. Annars skulle jag ha en premiär för den. :)

Det är rolig att 17 åringar kommer in och skriver kommentarer som skall se ut som kritik men istället visar att hur barnsliga och oseriösa de verkar och ändå låtsas att de kan allt om film.

Jag vet vad jag pratar om, och det räcker. Sen kan ju jag förtydliga - Min kommentar var inte menad som kritik :)

i min lilla, lilla trailern med sin youtube kvalite stod jag själv bakom allt t.o.m ljud och jag hade inte bättre kamera mer än en DV.

Kanske dags att inse att du inte klarar av att göra allt själv då? Aldrig fel att be om hjälp.

Jag vet inte hur mycket med film jobbar ni själva som uttrycker er så, men jag gissar att ni inte gör det för att annars hade ni använt ett annat ord än kass för att visa hur illa ni tycker om en trailer som inte ens avsöljar något av handlingen.

inte avsöljar något av handlingen - Där har du ditt första problem, och då syftar jag inte på stavningen.

Men jag är mycket nyfiken för att veta vad det är som gör att den blir riktig kass??

Texten är hemsk, ser ut som något 90-talet spydde upp efter för mycket dricka. Fotot är ofta överexponerat och övergångarna visar ingen baktanke alls (Skulle nog sett bättre ut om du klippt rakt av mellan vinklarna). Skådespelet är hemskt (Bortförklara dig gärna men faktum kvarstår), och trailern visar precis som du nämnt ingen handling.

Kan inte kommentera på ljudet då mitt ljudkort lagt av, men jag antar att den följer samma anda.

Så bryter vi ner det :

1. Texten ser väldigt oprofessionell ut - Använt vanlig svart text utan effekt.

2. Tona inte mellan klippen om det inte har ett syfte. Klipp rakt av istället. Toningar kan användas för att till exempel visa på tidsändring, miljöbyte eller montage.

3. Överexponering finns det inte mycket att göra åt i efterhand, bara något att komma ihåg tills nästa gång.

4. Arbetar man med oerfarna skådespelare är det viktigt som regissör att ge tydliga direktiv om vad det är man vill ha ut av scenen och av skådespelarna. Den kan bli ett tiotal tagningar innan du får till scenen som du vill.

5. Handling i trailer - Är nog det viktigaste; Det är ju nu du har chansen att fånga intresset hos din publik. Jag minns inte när jag senast såg en film utan att först ha sett trailern.

bassbucket filmen är inte riktig klar än och mycket av ljudarbetet och färgkorrigeringen som är kvar och jag fortfarande letar efter musik. Jag började redigera min film för två veckor sen och kommer att bli klar inom ytterligare två veckor, beroende på hur mycket tid lägger jag för den. Annars skulle jag ha en premiär för den. :)

Då vet jag, säg till när den ligger uppe! :) Så återkommer jag förhoppningsvis med några ord.

Jag vet vad jag pratar om, och det räcker. Sen kan ju jag förtydliga - Min kommentar var inte menad som kritik :)

Kanske dags att inse att du inte klarar av att göra allt själv då? Aldrig fel att be om hjälp.

inte avsöljar något av handlingen - Där har du ditt första problem, och då syftar jag inte på stavningen.

Texten är hemsk, ser ut som något 90-talet spydde upp efter för mycket dricka. Fotot är ofta överexponerat och övergångarna visar ingen baktanke alls (Skulle nog sett bättre ut om du klippt rakt av mellan vinklarna). Skådespelet är hemskt (Bortförklara dig gärna men faktum kvarstår), och trailern visar precis som du nämnt ingen handling.

Kan inte kommentera på ljudet då mitt ljudkort lagt av, men jag antar att den följer samma anda.

Så bryter vi ner det :

1. Texten ser väldigt oprofessionell ut - Använt vanlig svart text utan effekt.

2. Tona inte mellan klippen om det inte har ett syfte. Klipp rakt av istället. Toningar kan användas för att till exempel visa på tidsändring, miljöbyte eller montage.

3. Överexponering finns det inte mycket att göra åt i efterhand, bara något att komma ihåg tills nästa gång.

4. Arbetar man med oerfarna skådespelare är det viktigt som regissör att ge tydliga direktiv om vad det är man vill ha ut av scenen och av skådespelarna. Den kan bli ett tiotal tagningar innan du får till scenen som du vill.

5. Handling i trailer - Är nog det viktigaste; Det är ju nu du har chansen att fånga intresset hos din publik. Jag minns inte när jag senast såg en film utan att först ha sett trailern.

1-Att texten ser oprofessionell ut är din sak, och om jag inte använder bara en svart text så kanske finns det något tanke bakom det. Dessutom detta är inte mitt ultimata valet för texten heller.

2- (Toningar kan användas för att till exempel visa på tidsändring, miljöbyte eller montage) och + när kameran är i rörelse ( annars ser det ut att man har klippt av den scenen totalt och börjat med nästa ) som tyvärr du inte lade märke till i min klipp.

3- Överexponeringa bilder var det också meningen eftersom handlingen krävde det , och kul att du lade märke till det och ser det som fel.

4- Angående med skådespeleriet så förstår jag inte hur kan du bedöma det när du inte ens sett filmen. Har aldrig sett någon som bedömer skådespeleriet på en trailer. Men tack för ditt råd nu vet jag hur ska jag regissera nästa gång och att det faktis krävs tiotal tagningar tills man kommer fram till det man vill ha. ;)

5- Mitt syfte med trailern var att endast presentera mina skådespelare i filmen och inget mer. En trailer behöver inte alltid visa vad en film handlar om heller, då har du inte sett många storfilmer som ibland visar en kort trailer som avslöjar nästan ingenting. Synd att du bara ser på filmer som du bara har sett trailern av.

1-Att texten ser oprofessionell ut är din sak

Nej. Din film - Din sak.

2- (Toningar kan användas för att till exempel visa på tidsändring, miljöbyte eller montage) och + när kameran är i rörelse ( annars ser det ut att man har klippt av den scenen totalt och börjat med nästa ) som tyvärr du inte lade märke till i min klipp..

Nej. Om du behöver använda toningar för att scenen inte ska se ut att ha klippts rakt av så är det du som inte är tillräckligt erfaren vad gäller vinklar, rörelser och klippning.

3- Överexponeringa bilder var det också meningen eftersom handlingen krävde det , och kul att du lade märke till det och ser det som fel.

Ja, exponeringen skiftade ju ganska blank mellan ett par klipp, men om du säger att du misslyckats med exponeringen avsiktligt så är det väl så det är.

Det är en stor skillnad mellan medveten överexponering och det du har här. Och då syftar jag inte på den pumpade post-exponeringen.

4- Angående med skådespeleriet så förstår jag inte hur kan du bedöma det när du inte ens sett filmen. Har aldrig sett någon som bedömer skådespeleriet på en trailer.

Det är nog för att de flesta trailers är bra. Det vi ser av skådespelarna i trailern är tillräckligt för att säga att skådespelet inte är på topp.

Men tack för ditt råd nu vet jag hur ska jag regissera nästa gång och att det faktis krävs tiotal tagningar tills man kommer fram till det man vill ha. ;)

Jag tror vi har nått en språkbarriär. Ska jag ta det på engelska om du förstår det bättre? :/

5- Mitt syfte med trailern var att endast presentera mina skådespelare i filmen och inget mer.

Intressant.

En trailer behöver inte alltid visa vad en film handlar om heller, då har du inte sett många storfilmer som ibland visar en kort trailer som avslöjar nästan ingenting.

Det kallas Teaser :)

- Och folk undrar varför jag sällan ger detaljerad kritik. Kanske för att de flesta svarar på det negativt och ursäktande. När jag ser någon som uppför sig som om denne klarar av att ta kritik på ett konstruktivt och moget sätt, ja då är det precis så jag framför det.

Nej. Din film - Din sak.

Nej. Om du behöver använda toningar för att scenen inte ska se ut att ha klippts rakt av så är det du som inte är tillräckligt erfaren vad gäller vinklar, rörelser och klippning.

Ja, exponeringen skiftade ju ganska blank mellan ett par klipp, men om du säger att du misslyckats med exponeringen avsiktligt så är det väl så det är.

Det är en stor skillnad mellan medveten överexponering och det du har här. Och då syftar jag inte på den pumpade post-exponeringen.

Det är nog för att de flesta trailers är bra. Det vi ser av skådespelarna i trailern är tillräckligt för att säga att skådespelet inte är på topp.

Jag tror vi har nått en språkbarriär. Ska jag ta det på engelska om du förstår det bättre? :/

Intressant.

Det kallas Teaser :)

- Och folk undrar varför jag sällan ger detaljerad kritik. Kanske för att de flesta svarar på det negativt och ursäktande. När jag ser någon som uppför sig som om denne klarar av att ta kritik på ett konstruktivt och moget sätt, ja då är det precis så jag framför det.

Synd att du inte fattar skillnaden mellan en färdigfilm och trailer där jag har klippt av mellan bilder och klart hoppat fram och tillbaka och då kommer en som du och tror att allt detta som syns är faktis själva filmen och snackar om erfarenhet. Men men jag ska inte tvinga dig att gilla den och du kan tycka att alla överexponerade bilder är av misstag och tyck vad du vill om skådespelarna det är din smak.

Synd att du inte fattar skillnaden mellan en färdigfilm och trailer
... Teaser.

jag har klippt av mellan bilder och klart hoppat fram och tillbaka och då kommer en som du och tror att allt detta som syns är faktis själva filmen
Nej.

jag ska inte tvinga dig att gilla den
Tack :)

tyck vad du vill om skådespelarna det är din smak.
*Gäsp*

Faktiskt oerhört roande, och möjligtvis något oroande, att läsa Ert "tjafs". Fattar inte att ni orkar... Om jag ska försöka undvika att enbart bidra med gnäll, så är min "take på Er kommunikation: Mega99 hade möjligtvis kunna inleda (och avsluta) i en något mer konstruktiv ton...

Men, han har onekligen på fötterna och kommer med befogad och delvis konstruktiv kritik. Jurassic borde nog kanske försöka låta sin "sårade stolthet" stå åt sidan och

suga i sig av ackurat information som döljs i det jag antar du (Jurassic) uppfattade som förolämpningar...

Jag är nästan ännu mer road/oroad över att jag själv brydde mig tillräckligt för att skriva något... Jag "tänkte högt" antar jag.

Troll eller inte han har ju rätt i det han säger för det mesta.

Detta är ett forum där man oftast ber om kritik så varför ska man behöva sugarcoat'a sin kritik?

Vill du inte ha kritik, skriv då det i första inlägget.

Jag såg namnet för Emilia och höll med mega om att det var otroligt fult och sen kom joakims text som gjorde de det så mycket värre. På något sätt blev det ännu värre med nästa namn.

Om detta är en trailer, kolla på mer moderna trailers och jämför. Tror inte jag sett någon som haft sånna har 90-tals texteffekter och texten ovanpå video samtidigt som man ser skådespelaren på länge. Detta gör att det ser ut som en gammal tv serie.

För att kännas mer som en trailer än intro till tv serie skulle du kanske behöva en voiceover eller ljud från filmen och inte bara musik.

Nu är detta ju inte samma genre som din film (av vad jag kan se eftersom din trailer inte förmedlar någon handling) men kolla trailern till district 9 tex. Inte världens bästa trailer utan bara en i högen. Som fungerar.

http://www.youtube.com/watch?v=VjihaK7HfGs&feature=channel

Texten ligger inte ovanpå film och en simpel font utan effekter. Skalas upp under tiden för att inte va helt stilla. Musiken är oftast inte det dominerande ljudet utan det finns ljud från filmen med.

Texten ligger inte ovanpå film och en simpel font utan effekter. Skalas upp under tiden för att inte va helt stilla. Musiken är oftast inte det dominerande ljudet utan det finns ljud från filmen med.

Liten snabb trollkommentar för att förtydliga bara: Varför effekter på fonts inte uppskattas när det kommer till intro/eftertexter är för att det på något sätt döljer det faktiska innehållet. Simpel text, svart och utan effekter förmedlar det som står snarare än hur det står.