Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har börjat hållt på och testat olika effekter i After Effects CS4 för ungefär två månader sen och har hunnit gjort några få videoklipp.

Jag skulle gärna vilja höra lite kritik vad som var bra och dåligt med mina filmer så jag vet vad jag gjort bra och vad jag ska jobba på.

Min lillebror "hanterar" el/blixtrar mot ett träd

En meteor som slår ned i ett hus. (Använt ett foto över en by som jag sedan försökt gett en amatörfilmad effekt på)

En logo-animering som möjligtvis ska synas på Lindbergs hemsida

Tack på förhand!

Postad

Eftersom ingen annan jävel kan vara lite hygglig och erbjuda feedback (@mega håll dig borta från trådar om du bara ska gnälla, du är inte moderator).

Första är väl helt ok, men det görs ingen inverkan på trädet. Vilket får mig att dra slutsatsen att det måste vara en ganska usel superkraft.

Andra är rätt kass, jag menar en meteor som slår ner rakt i ett hus i några tusen kilometer i timmen och så blir det inte en jättesmäll utan bara ett futtigt hus som skadas?

Postad

1:

Inget speciellt men ser väll ok ut. Lens flare'en när strömmen kommer fram är alldeles för långsam dock. Och ser bara ut som en vanlig optical flare.

2:

Inte mycket att säga om den heller men än video copilot..

3:

Helt ok animering. Ful optical flares lensflare. Otroligt ful text. Och alldeles för långsam om den nu ska va en logga på en hemsida

Postad
@mega håll dig borta från trådar om du bara ska gnälla, du är inte moderator

Hah, problem #1 :D

Näh, inte gnäller jag, men lite ordning får det vara :)

Postad
Hah, problem #1 :D

Näh, inte gnäller jag, men lite ordning får det vara :)

Fast vad menar ni med videocopilot? :P Inga av dessa videor kan man hitta tutorials på videocopilot? :P Det enda som finns där som finns på min meteorit är att den går från z axeln för att få det att se ut som den är långt borta och flyger frammåt men det hoppas jag ni själv förstår om ni skulle göra något liknande att det är z axeln man arbetar med då? :P Lite måste ni förstå själv killar.

Att texten är ful är företagets problem eftersom deras logga ser ut sådär och ska se barnslig ut. (Säljer barnkläder)

Postad

Ett försök till konstruktiv kritik på Meteoren då...:

- Meteroen/Röken har samma densitet, tranparens, etc nästan hela vägen

- Meteroen känns som "Particular preset"

- Skakningarna är för monotona.

- Himmel/hus/förgrund rör sig exakt lika mycket av skakningarna.

- Explosionen är för påverkar för lite.

Med rätt enkla medel kan den bli klart bättre.

Postad
Ett försök till konstruktiv kritik på Meteoren då...:

- Meteroen/Röken har samma densitet, tranparens, etc nästan hela vägen

- Meteroen känns som "Particular preset"

- Skakningarna är för monotona.

- Himmel/hus/förgrund rör sig exakt lika mycket av skakningarna.

- Explosionen är för påverkar för lite.

Med rätt enkla medel kan den bli klart bättre.

Ja, det där med att de rör sig lika mycket är ett problem som är svår att fixa när man arbetar med en bild. Men jag håller med om att det skulle förbättra det väldigt mycket.

Ska tänka på de där :D

Postad

I ditt fall är det rätt simpelt. Klipp isär bilden i flera lager. Dra isär dom i 3D rymden. Gör kamera-skaket på en compkamera (då rör sig det bakre lagret automatisk mindre) eller en lägg skaket på en "Null" som du länkar till olika lagren via expressions som du "programmerar" att påverka lagren mindre och mindre ju längre bort dom är.

//Max

Postad
Fast vad menar ni med videocopilot? :P Inga av dessa videor kan man hitta tutorials på videocopilot? :P Det enda som finns där som finns på min meteorit är att den går från z axeln för att få det att se ut som den är långt borta och flyger frammåt men det hoppas jag ni själv förstår om ni skulle göra något liknande att det är z axeln man arbetar med då? :P Lite måste ni förstå själv killar.

Att texten är ful är företagets problem eftersom deras logga ser ut sådär och ska se barnslig ut. (Säljer barnkläder)

jag tror du är blind om du inte ser några likheter alls mellan din meteor video och http://www.videocopilot.net/tutorials/animating_a_still/

Postad
Förutom rörelsen och "linssmutsen" så finns det nog inget och de två sakerna behöver man ingen tutorial till?

jag sa aldrig att du behövde en tutorial för att göra det, men det ser ut som du har följt en tutorial när du gjort det...

Postad
jag sa aldrig att du behövde en tutorial för att göra det, men det ser ut som du har följt en tutorial när du gjort det...

Det har jag faktiskt inte, men jag fick tipset av en kompis som kan ha fått det från den tutorialen :) Mycket möjligt.

Postad

okej, jag tror jag kan förtydliga det såhär. vill du ha kritik på after effects vinner du ingen respekt eller högre kunskap genom att likna videocopilot. även om du nu inte har vart där och kikat, så har tydligen din kompis vart där.

så vill du bli bra, lär dig av kramer, kopiera inte rakt av utan gör eget utifrån vad du lärt dig.

tips i sista klippet.

varför ändrar solen styrka hela tiden, då bilden ändå är statisk? ser bara konstigt ut.

texten är svår att se mot bakgrunden. okej, de kanske har en sådan text, men byt ut bakgrunden då? eller lägga på en skugga bakom? textanimeringen är också en videocopilot http://www.videocopilot.net/tutorials/shatterize/ och syns lite väl tydligt. kan bytas ut mot något roligare. om du själv vill stå för creden.

Postad
okej, jag tror jag kan förtydliga det såhär. vill du ha kritik på after effects vinner du ingen respekt eller högre kunskap genom att likna videocopilot. även om du nu inte har vart där och kikat, så har tydligen din kompis vart där.

så vill du bli bra, lär dig av kramer, kopiera inte rakt av utan gör eget utifrån vad du lärt dig.

tips i sista klippet.

varför ändrar solen styrka hela tiden, då bilden ändå är statisk? ser bara konstigt ut.

texten är svår att se mot bakgrunden. okej, de kanske har en sådan text, men byt ut bakgrunden då? eller lägga på en skugga bakom? textanimeringen är också en videocopilot http://www.videocopilot.net/tutorials/shatterize/ och syns lite väl tydligt. kan bytas ut mot något roligare. om du själv vill stå för creden.

Ska tänka på det du säger, men som t.ex. explosionen och meteoren är gjord på egen hand och det är den som ska stå i fokus. Men tack för din kritik iallafall.

Jag tänkte att eftersom kameran är omgiven av moln som rör sig framför solen, samt kameran så borde ljuset också bli olika starkt. Men jag håller med om att det kan minskas en aning.

Textanimeringen är ju endast lik tutorialen för att det är effekten CC Pixel Polly som vi använt. Jag har sett den tutorialen förut men använde mig inte av den för att göra den här sortens animering eftersom vi har använt effekten på två olika sätt. Men det kan nog bli att det ser ut som om de är lika eftersom de är samma effekt men det var inte min mening i vilket fall :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...