Subwar Postad 22 maj 2010 Postad 22 maj 2010 Inte tänkt på det tidigare men läste någonstans om en som brukade spara tillbaka sina färdiga projekt till band som en slags masterkopia så han kunde radera det från hårddisken. Tänkte det lät som en bra idé, men när jag provar i Premiere Pro Cs4 så är fliken "Export to Tape" inte klickbar trots att kameran (Sony Z1) är inkopplad och programmet hittar den om man väljer "Capture". Är det något speciellt man måste göra med sitt projekt för att kunna tanka över den till band igen? Det färdigklippta projektet är ca 38 min långt. 0 Citera
plf66 Postad 25 maj 2010 Postad 25 maj 2010 Vet du om det är ett DV eller HDV-projekt du gjort? För att kunna använda Z1 som bandspelare krävs att det är antingen DV eller HDV. Sen spökar ibland inställningarna Auto/DV/HDV för firewire på Z1, så ställ hellre rätt format istället för auto. Är det ett DV-projekt på 38 min så kan du ställa in inspelningen på Dvcam istället för DV, och få lite extra säkerhet. 0 Citera
Subwar Postad 25 maj 2010 Författare Postad 25 maj 2010 Det är ett HDV-projekt och alla inställningar är korrekta och manuella på kameran, i alla fall i avseendet HDV.....:l 0 Citera
plf66 Postad 25 maj 2010 Postad 25 maj 2010 Mera i kategorin "susning": Defekt FW-utgång, sladd, FW-ingång? Sen har du ju gått igenom allt, fungerar inget av detta så gör det uppenbarligen inte med Premiere. :) 0 Citera
Rogge Postad 25 maj 2010 Postad 25 maj 2010 Det verkar som att detta kan hjälpa: 1. Anslut kameran 2. Sequence > Sequence Settings 3. Klicka på Playback Settings 4. Ändra Export från None till tex DV: 25 720 x 576i (Minns ej om det står HDV om en HDV-kamera är ansluten.) 5. Klicka OK båda gångerna Om det inte hjälper: 1. Edit > Preferences > Device Control 2. Ändra Devices till DV/HDV Device Control 3. Klicka på Options 4. Ändra från NTSC till PAL 5. Klicka OK - Rock on from there! ;) 0 Citera
Max_H Postad 25 maj 2010 Postad 25 maj 2010 FWIW: Det SKA fungera i alla fall - testade precis från CS4 > Z1. Jag hade först strul för "Capture Settings" stod på "Decklink" istället och fick växla fram och tillbaka en gång innan det funkade. Edit: Ändrade "Recording" till "Capture Settings". //Max 0 Citera
Subwar Postad 25 maj 2010 Författare Postad 25 maj 2010 FWIW: Det SKA fungera i alla fall - testade precis från CS4 > Z1. Jag hade först strul för den Recording stod på Decklink istället och fick växla fram och tillbaka en gång innan det funkade. //Max Recording och Decklink, vart står det? 0 Citera
Max_H Postad 25 maj 2010 Postad 25 maj 2010 Hmm... jag har ju ett Decklinkkort (för HD SDI) i burken... Så därav har jag flera "Capture modes". //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.