Medokin Postad 10 maj 2010 Postad 10 maj 2010 Jag råkade spela in lite i DV format och inte i HDV, och när jag vill lägga in materialet får jag detta meddelande: http://i42.tinypic.com/jhc1zs.png Har försökt och försökt men lyckas inte få det att funka. Vad ska jag göra för att mata in materialet via FCP? 0 Citera
Hummel Postad 11 maj 2010 Postad 11 maj 2010 Se till att kameran är inställd på samma format som din Capture inställning i FCP. Är dom inte det får du just det felet. 0 Citera
Medokin Postad 12 maj 2010 Författare Postad 12 maj 2010 Se till att kameran är inställd på samma format som din Capture inställning i FCP. Är dom inte det får du just det felet. Ahh jag förstår vad du menar, men efter att ha testat lite olika inställningar får jag det ändå inte att funka. FCP är inställd på HDV 1080i50 Materialet är inspelat i DV Jag har försökt att byta inställningarna för VCR HDV/DV fram och tillbaka, samt testat med i.LINK CONV inställd på HDV -> DV men inget funkar (inställningar i själva kameran). Har dock inte testat att ändra Easy Setup i FCP, för jag vet inte vilken jag ska välja, finns så många. :/ Hoppas du förstår, och vet vad jag ska göra härnäst. :D Tack! 0 Citera
plf66 Postad 12 maj 2010 Postad 12 maj 2010 Kan du ställa in ett projekt som DV i FCP? Då borde du kunna ta in scenerna där, sen starta ditt FCP HDV-projekt, och importera filerna dit. 0 Citera
Hummel Postad 13 maj 2010 Postad 13 maj 2010 Du ska alltså ställa in FCP efter din kamera och inte tvärtom. Kameran är källan som avgör formatet inte redigeringsprogrammet. Sedan får du konvertera det som är intankat i datorn till lämpligt format. 0 Citera
Medokin Postad 13 maj 2010 Författare Postad 13 maj 2010 Du ska alltså ställa in FCP efter din kamera och inte tvärtom. Kameran är källan som avgör formatet inte redigeringsprogrammet. Sedan får du konvertera det som är intankat i datorn till lämpligt format. Okej då förstår jag, men är osäker på vilken jag ska välja http://i42.tinypic.com/1432qz4.png Som jag sa så använder jag normalt "HDV 1080i50"! Jag har en Sony HDR-HC9E om det är till nån hjälp. Det är väll fortfarande i HD format fast inspelat med DV?! :/ 0 Citera
Hummel Postad 13 maj 2010 Postad 13 maj 2010 Har du valt DV i kameran är det inte HDV. Din kamera har spelat in i DV och då ska du välja DV - PAL som format i FCP. "HD-format" är det inte utan SD. 0 Citera
Medokin Postad 13 maj 2010 Författare Postad 13 maj 2010 Har du valt DV i kameran är det inte HDV. Din kamera har spelat in i DV och då ska du välja DV - PAL som format i FCP. "HD-format" är det inte utan SD. Tack så jätte mycket, man lär sig något nytt varje dag! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.