Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Kameran nära 0 kronor.

Batterier, belysning, mikrofon etc som passar till 16:9 och HD-kameror är det reella värdet idag.

Så du menar att det är helt meningslöst att filma med en sådan? Måste dom väl vara värda några tusen?

Postad

På blocket såg jag två annonser med Sony PD-150, en för 10 00 och den andra för 15 000 kr. Tror personligen det blir svårt att sälja en sådan kamera för dem summorna men några tusen borde man ju kunna kränga en sådan för.

Postad
På blocket såg jag två annonser med Sony PD-150, en för 10 00 och den andra för 15 000 kr. Tror personligen det blir svårt att sälja en sådan kamera för dem summorna men några tusen borde man ju kunna kränga en sådan för.

Men 5000-8000 tusen borde väl vara rätt rimligt? Ska nämligen sälja min till en kompis och vill inte ta för mycket eller för lite. Används PD 150 av dokumentär filmare och tv nu för tiden?

Postad

Hur funkar en sådan konverterade. Kommer bildyta med som inte syns i kamerans sökare eller display. Får man helt enkelt gissa sig till den faktiska kompositionen?

Postad
Bilden blir ihoptryckt på bredden i sökare och display, så för att se bilden helt och hållet rätt behövs en extern monitor.

/Jakob

Jaså då kanske jag kan få användning för min Panasonic DVX100. Det finns inte pyttesmå monitorer av platt-tv format man kan montera fast. Typ 5" eller där någonstans. Vart kan man köpa dessa konverterar och även monitorer för detta?

Postad
Jaså då kanske jag kan få användning för min Panasonic DVX100. Det finns inte pyttesmå monitorer av platt-tv format man kan montera fast. Typ 5" eller där någonstans. Vart kan man köpa dessa konverterar och även monitorer för detta?

Här finns en den: http://www.aeicomp.com/

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...