Nastysquid Posted February 1, 2003 Share Posted February 1, 2003 Jag har börjat skriva på ett manus till en slasher. Jag skulle behöva lite respons. =) Jag har inte tagit med kamera vinklar dem fixar jag på plats vid inspelningen. Den är på engelska. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nastysquid Posted February 1, 2003 Author Share Posted February 1, 2003 Det är bara börjab av manuset. Har bara skrivit 1 timme ännu. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nastysquid Posted February 1, 2003 Author Share Posted February 1, 2003 Någon som kan tänka sig att läsa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted February 2, 2003 Share Posted February 2, 2003 Det finns säkert folk här som kan tänka sig att läsa det; lägg upp det så folk kan ladda hem det. Blir enklast så... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nastysquid Posted February 2, 2003 Author Share Posted February 2, 2003 Skitsamma. Jag såg nu att dem som läser manus på denna sida är en massa ungar. Känns inte bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted February 2, 2003 Share Posted February 2, 2003 Jo, helt rätt, bara massa ungar på det här forumet. Fruktansvärt, bäst att slänga ut alla under 21, de har ju ändå ingen åsikt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted February 2, 2003 Share Posted February 2, 2003 Hmm, här fyller man snart 27 och blir kallad unge... Vet inte om jag ska känna mig glad eller deprimerad... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nastysquid Posted February 2, 2003 Author Share Posted February 2, 2003 Om man bortser från Ronnie så är det en massa ungar. Inget fel med det men jag vill inte att någon tonåring ska läsa mitt manus. Ett faktum som ni måste acceptera. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted February 2, 2003 Share Posted February 2, 2003 ...och så löste sig problemet med Nastysquid nästan av sig självt. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted February 3, 2003 Share Posted February 3, 2003 Bestäm dig, ungar (18 och nedåt enligt FN konventionen) eller tonåringar (19 och neråt). Det här är alldeles för svårt för mig... Eller jag kan nog leva utan svar.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoWolf Posted February 10, 2003 Share Posted February 10, 2003 okey. bra resonemang. så alla regissörer och manusförfattare var idioter upp till 20 års åldern? lägg upp ditt manus om du vågar istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted February 13, 2003 Share Posted February 13, 2003 Ja ungdomar idag är så jävla pantade, tänk när de blir vuxna, då är det kört. Jag är 18, och jag ger nog bra mycket bättre konstruktiv kritik än väldigt många i 20-40 års åldern. "Jag har inte tagit med kamera vinklar dem fixar jag på plats vid inspelningen. " Det brukar man inte heller ha i manuset, om man inte heter Steven Spielberg då (om du nu vet vem det är). Gör en storyboard om du ska spela in den, ett tips. "Det är bara börjab av manuset. Har bara skrivit 1 timme ännu. =)" Skrivit 60 sidor eller skrivit i en timme? Antar att du skrivit manuset i sammanlagt en timme. Men kan informera om att man brukar säga att en sida manus blir ungefär en minut, i runda drag. /A. - Young and ALIVE! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blund Posted February 21, 2003 Share Posted February 21, 2003 Tack Opus för bekräftelsen av att vi barn också stundtals har en egen åsikt samt stundtals förmår dela ut konstruktiv kritik! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lwillyk Posted February 22, 2003 Share Posted February 22, 2003 Hej allihopa, här diskuterar man inte om vem som ska läsa ditt manus. Om det är så då du som tror att du är vuxen och kan bäst än ungar då är du bara feg att det kommer visa sig att ungar kan mer än dig själv. Accepterar att en ung man/kvinna kan skriva bättre än dig och kan ge förnuftiga tips än vad kan ge du som tror att du är gammal. PS: Man måste alltid tänka ungt för att komma fram, eller det sägs att om man inte backar ett steg kommer man aldrig fram. Så bli ung igen och få nyta av ditt manus 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted March 16, 2003 Share Posted March 16, 2003 Tja, jag tycker det är löjligt att racka ned på åsikter för att de som yttrar dem är "unga", men här följer i alla fall lite statistik om forumet: Medianålder: 21,00 år Medelålder: 22,60 år Alltså, över hälften av medlemmarna på forumet är över 21 år (som angett sin ålder d.v.s). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brandybuck Posted March 17, 2003 Share Posted March 17, 2003 Vad kul då, att jag inte kan skriva manus bara för att jag är 11 år. Hur många filmer har du gjort ? Jag har samarbetat med flera vuxna, och ingen av dom har sagt att jag är "för ung"!..*fnyser* Gjort ännu fler filmer själv... Isåfall tycker jag att du är för gammal...Om det är nån som är bra på att skriva manus så är det ungdomar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Posted March 17, 2003 Share Posted March 17, 2003 Häller med Brandybuck helt och hållet. Unga är väldigt kreativa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts