Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nä, det funkar inte. Det största problemet är förstås att huvuddelen av historien bara är en dröm, och det är bara att svika tittaren. Att avslöjandet sedan dras ut till onödigt lång repetition av saker vi redan sett gör det bara än värre.

Undvik berättarröst. Du vinner inget på det. Om man nödvändigtvis behöver berättarröst är det för att säga något helt annat än det vi ser i bild.

Kärlekshistorien saknar originalitet och personlighet. Nu har vi första blicken i klassrummet, den obligatoriska parkbänken och självfallet kyssen på torget medan kameran virvlar runt dem... Vi har sett det tusen gånger. Skall man berätta en kärlekshistoria på det här kondenserade sättet vill man hitta nya originella scener. Det går, det är bara att använda fantasin.

Lycka till!

/Jakob

Postad

Du har jobbat en del med setupen men tyvärr är det lite för mycket. Man får inte underskatta publiken. Folk hajar snabbt en situation. Det du vill etablera kan sägas med en scen och sen är det ganska uppenbart. Sen undrar man vart konflikten är. Det verkar som du använder konlikten i slutet när Linus träffar tjejen. Så att filmen är lite konstigt konstruerad.

KID GRAY

Postad

Hej! Jag har läst eran kritik och funderat över den, men jag har lite kommentarer om den. Min tanke med detta manus är att skildra en naivitet som finns inom kärlek. Alla brister som ens förälskelse har försvinner och man höjer enbart alla de bra sakerna partnern har.

Upplägget är jag ganska nöjd med. Det är inte meningen att det skall ligga en konflikt i historien mer än den som finns. Alltså den omöjliga kärleken, där man inte kan ändra på något. Huvudmålet med filmen är att skildra kärlek.

Jag vill ge ett ganska drömskt intryck, vilket jag känner kärlek kan vara. Så jag vill förstärka det med en voice-over, men det skall inte fungera som en berättarröst.

Jo jag har en bild i huvudet där jag tänker mig filmen som en dikt. Så det tar jag som en komplimang :D

Men filmen är alltså en skildring, och på ett sätt en hyllning till kärlek.

Tack så mycket för att ni har läst iaf!

/Dawid Ullgren

• 1 månad senare...
Postad

okej, men hur ska jag förmedla att Gustav har fantiserat ihop allting själv? Något förslag eller liknande? Tycker om tanken av att vissa saker kan man inte ändra på, och att någon inte har samma läggning som en själv är ju inte så mycket man kan ändra på.

Jag tänker mig redan att de klippen kommer man väldigt snabbt gå igenom i filmen så att säga. Så som ni säger så räcker det nästan med bara ett sånt klipp för att få publiken att förstå att han har hittat på allt själv egentligen.

Tack så mycket!

/Dawid Ullgren

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...