Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, ny här på forumet. Är ganska intresserad av film och redigering. Har en billig "handcam" HD kamera som jag känner att jag vill klå med en nyare lite mer "seriös" kamera.

Jag har nu börjat kolla på Amazon.com på en "Canon VIXIA HFS10 HD 32GB ".

Info om kameran och tillbehör:

1- Canon VIXIA HFS10 HD 32GB Dual Flash Memory Camcorder Brand New USA w/ Full Manufacturer's Accessories

1- 8GB SDHC Memory Card

1- USB SD/HC Memory Card Reader

2- Rechargeable Lithium Ion Replacement Extended Life Batteries

1- Rapid Home and Car Charger

1- 3 Piece Filter Kit Includes: UV, Circular Polarizer and Flourescent Filter

1- Video Light

1- Soft carrying case

1- Aluminum Hard Carrying case

1- Wide Angle Macro Lens w/Pouch and Caps

1- 2x Telephoto Zoom Lens w/Pouch and Caps

1- Full Size Tripod w/Carry Bag

1- HDMI Cable 1- Pack of LCD Screen Protectors

1- Lens/LCD Cleaning Kit

1- Mini Table Top Tripod

Allt detta för 7200Kr, sen så om jag skulle åka på tull och moms så blir det 2400kr till.

Så Slutliga priset blir 7200kr eller 9600kr. Är det värt det för detta packet?

Postad
Både ja och nej, beror på hur man vill använda sitt material och hur man vill spela upp det.

Jag har tänkt att spela in, sen redigera på datorn och sedan upp på internet (youtube osv)

Postad

Från teknisk specifikation från Walmarts hemsida:

"Frame Rate 60i, 24p Progressive (records at 60i), 30p Progressive (records at 60i)"

Är själv mycket sugen på att köpa denna kamera i USA. Finns bl a för onlineshopping på Walmarts sida för under 6000:-, mycket prisvärt! Dock är också jag osäker på om jag kommer få problem med olika format. Kommer spela upp materialet på TV´n antingen direkt via kameran eller via min Tvix 7000. Tv´n är en relativt ny full HD Philips tv (modell 9632).

Kan nån utifrån den informationen hjälpa till att bedömma om jag kommer få några "formatproblem".

Postad
Från teknisk specifikation från Walmarts hemsida:

"Frame Rate 60i, 24p Progressive (records at 60i), 30p Progressive (records at 60i)"

Är själv mycket sugen på att köpa denna kamera i USA. Finns bl a för onlineshopping på Walmarts sida för under 6000:-, mycket prisvärt! Dock är också jag osäker på om jag kommer få problem med olika format. Kommer spela upp materialet på TV´n antingen direkt via kameran eller via min Tvix 7000. Tv´n är en relativt ny full HD Philips tv (modell 9632).

Kan nån utifrån den informationen hjälpa till att bedömma om jag kommer få några "formatproblem".

tack, jag är mycket sugen på kamerakitet. men jag tror det blir för mycket tull/moms problem. Ska kika runt i sverige efter ett billigare alternativ. Men ni får gärna svara på tråden ändå då jag är inte 100%

Postad

Även jag funderar på den här men då på LEGERIA som är den europeiska varianten som finns att köpa i Sverige för 10000kr vilket gör att vinsten att köpa den i USA blir ganska liten känns det som + om man köper den i Sverige så spelar den i 50i/25p vilket gör att den funkar bättre här i PAL-land. Själv funderar jag på om Panasonic HDC SD700 är värd de 1000kr extra + minneskort, släpps inom någon vecka eller två tror jag. Tyvärr finns det inga recensioner på den än pga det :P

Postad
Köpte själv en Canon HF100 i USA för snart 2 år sen och den har funkat hur bra som helst.

hur gick det med laddar? (andra utag) och tull/moms?

Postad

Köpte en adapter till vägguttaget på plats i USA men när jag kom hem så bytte jag hela sladden med kontakten till en europeisk. Laddaren i sig tar ju allt från 110-230 volt.

Nej, jag besökte i tullen på vägen hem för att betala några avgifter... :) :) :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...