Gå till innehåll

Film/TV Intresserade i Orsa/Mora?


hanssonnr1

Recommended Posts

Vet att jag gjort detta inlägg tidigare i Annonseringsdelen men den stängdes ju så jag försöker igen här.

 

Jag och några vänner driver lokal-TV-stationen TV Orsa i Orsa (vi är en ideell förening).

Vi har gjort detta i några år nu och känner att intresset för just film och TV känns väldigt svalt i Ovansiljan.

 

Därför tänkte jag kolla här om det finns några medlemmar som bor i Orsa eller Mora. Vi tycker nämligen att det skulle roligt med lite fler personer som delar vårat intresse.

Vi har tillgång till kameror och redigeringar så vill man vara med så finns det massa utrustning och möjligheter att göra roliga projekt tillsammans med andra. Plus att vi kan sända det över kanalen.

 

Så vi letar inte efter folk som kan jobba ideellt åt oss utan fler intresserade för att göra roliga film och tv-projekt med.

 

Kolla även forumet

http://www.atfreeforum.com/jmasser/

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Tjenare orsabor

 

Själv bor jag i Stockholm men är född och uppväxt i Mora och kan skymtas där till och från. Jag filmar med egen utrustning (Canon 7D) och göra gärna någonting ihop med er. Själv engagerar jag mig helst i dokumentära projekt. Någonting som diskuterar det politiska klimatet runt Siljan skulle jag se som extra intressant, t.ex. att titta på både högerextremism och vänsterdito. Vad har ni själva mest intresse av att berätta för historier?

 

David

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej David.

 

Kul om du skulle vara intresserad av att vara med och göra saker som rör siljansregionen.

Vi är intresserade av att göra reportage om det mesta, bara det gärna involverar Orsa och Siljansregionen då.

Jag, precis som du bor också i Stockholm numera och känner att det finns inget värde för TV Orsa att sända program skapade i Stockholm som tar upp saker som inte alls berör Dalarna.

 

Vi tycker det är intressant att följa kulturhändelser i Orsa. Vi håller även på just nu med en lite större dokumentär om Orsamål.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Carl.

 

Ja avståndet är ju kanske lite långt för att göra ett direkt samarbete då vi filmar tillsammans och sådant men om du har intresseant material från Malung som du vill att vi ska sända i Orsa så finns det alltid möjlighet till det om vi finner att det är passande.

 

Gör du och dina vänner mer än bara sketcher?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...