Gå till innehåll

fejk haschplanta


kenntoft

Recommended Posts

De här liknar.

 

Nej det gör dem inte alls.

 

Tror att man måste ha tillstånd för industrihampa.

 

Beroende på hur laglig man vill vara, samt hur mycket jobb och hur fort du behöver plantorna så vet jag att det alltid finns småplantor i trädgården varje vår från fågelbordet. De växter FORT om man planterar om dem, blir två meter på bara en månad i växthus. Fågelfrö är cannabis sativa och den är högre och gängligare än cannabis indica men annars är det ingen skillnade (förutom att man inte heller blir hög på fågelfröna). Men jag tror inte att det är lagligt att plantera dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man har plats så kan man odla industrihampa (om det nu är lagligt) men man måste ha ordentligt med plats ljus och värme (ja, jag har odlat det själv i växthuset för skoj skull men sedan var det någon som stal den) men om grannarna ser så finns kanske risken att någon ringer polisen (om industrihampa är laglig) och man ser man inte skillnad på sativa och indica, allmänt att sativa är klenare men och han kommer att ta den så då har man i alla fall inget till rekvisita och det kan nog bli strul.

Länk till kommentar
Share on other sites

I mina ögon liknar de här 2 ( ETT & TVÅ]) varandra ganska mycket.

 

Jag är trädgårdsmänniska... ådrorna är olika och lönnen är inte luden som cannabisen är, samt att lönnen växer som ett träd, lite hängande och cannabisen upprätt som en buske. Jag ser skillnaden på långt håll och det tror jag nog att du också skulle göra om du såg växterna live. Bilder ljuger.

Länk till kommentar
Share on other sites

Han skulle ha en halv skog så det är ganska mycket tid man lägger ner om man vill lyckas odla det, så kanske är mer jobb än det är värt om man inte ser till om man får behålla det eller inte. Kanske ringa någon och fråga vad som gäller om man vill odla eget? (För en film alltså, inget annat konstapeln :p)

Länk till kommentar
Share on other sites

För att odla industrihampa behövs tillstånd. Det fina med det är att du kan gå via en organisation som lantmännen konsult eller Jordbruksverket för att hitta en odlare nära dig. Sen kan du kontakta han/henne och fråga om du får låna ett par plantor eller filma i odlingen.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

För att odla industrihampa behövs tillstånd. Det fina med det är att du kan gå via en organisation som lantmännen konsult eller Jordbruksverket för att hitta en odlare nära dig. Sen kan du kontakta han/henne och fråga om du får låna ett par plantor eller filma i odlingen.

 

/KN

 

en livlig diskussion! va kul

men ditt svar var absolut det bästa:) tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...