Joel Posted January 25, 2003 Share Posted January 25, 2003 många missar det är en shit movie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick86 Posted January 25, 2003 Share Posted January 25, 2003 jag tycker du har rätt spider man är en skit film 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted January 25, 2003 Share Posted January 25, 2003 Jag har inget emot trådar där folk spyr galla på diverse filmer, MEN för att det ska bli någon mening med det hela vill vi gärna höra varför filmen är en skitfilm. Lite motiverande åsikter vill säga. På så sätt blir det hela lite mer meningsfullt. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted January 25, 2003 Share Posted January 25, 2003 Säger samma sak som Ronnie, varför tycker ni illa om den? Jag själv tycker den är jättebra. Bra skådisar (Tomey Maguire passar perfekt, Kirsten Dunst är perfekt och Willem Dafoe, I rest my case ;)), snygga effekter och skön story i allmänhet. Joel, du säger "många missar", syftar du då på så kallade 'bloopers'? I så fall så är det bara att jämföra med vilken annan stor film som helst, The Matrix, Sagan om Ringen, Titanic, alla filmer har sådana fel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik sandén Posted January 26, 2003 Share Posted January 26, 2003 mångar missar det är en shit movie Va ? Jag fattar ingenting... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick86 Posted January 28, 2003 Share Posted January 28, 2003 Spiderman är en dålig film. typiskt en ungdomsräddarfilm. en miss som dom har gjort är i slutet när han klättrar upp för world trade center syns samma byggnad i bakgrunden. och för mycket data effekter. spider man är en femårings film inte för 16 åringar eller uppåt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted January 28, 2003 Share Posted January 28, 2003 "Ungdomsräddarfilm"? Säger mig ingenting.. Och för mycket dataeffekter, det skulle vara intressant att höra din åsikt över hur man skulle ha gjort scenerna där Spider-man svingar sig mellan byggnaderna.. Tillsist vill jag bara säga att det finns sådana missar i så gott som varje film, försök nämna en som inte innehåller något fel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebran Posted January 28, 2003 Share Posted January 28, 2003 som sagt missar finns det ju i alla filmer, men storyn är som de flesta sån här filmer, usel. glömde säga att jag är ny här 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted January 28, 2003 Share Posted January 28, 2003 För det första, välkommen till Voodoo Film forum, zebran! Och för det andra, vadå usel story? Jag förstår inte riktigt vad det är som kan uppfattas som "dålig story".. Mycket förväntasfull inför ditt svar ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted January 28, 2003 Share Posted January 28, 2003 Egentligen ska jag inte yttra mig eftersom jag inte har sett filmen. Men när kunde jag INTE yttra mig. ;) Hursomhelst har jag nog fått intrycket av att filmen är ganska typisk "Hollywoodig" och klyschig och kanske ganska förutsägbar. Men iofs det är ju en hjältefilm. En vän som är väldigt intresserad av action tyckte att den var lysande så det är som alltid en smaksak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted January 30, 2003 Share Posted January 30, 2003 Klart att det är en "ungdomsräddarfilm", visst är det många missar och självklart är det många "datoreffekter" (dataeffekter är något helt annat...). Men! Som slutligt helhetsintryck så ger jag den ett högt betyg, jag blev glad när jag såg den och det är det som räknas för mig. Jag vill till och med vara spindelmannen - speciellt efter de sista bilderna innan eftertexterna!! :e (dessutom klättrar han inte på WTC utan Empire State Building, förstnämnda redigerades bort i efterhand för att inte väcka för stora känslor av de drabbade av krisen 11:e september) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebran Posted January 31, 2003 Share Posted January 31, 2003 jag accepterar att ni gillar den men man förstår direkt hur den ska sluta, det var de jag menade, lite häftiga effekter rädda en kvinna i nöd och döda ondingen, förutsägbart, tycker jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted January 31, 2003 Share Posted January 31, 2003 Äh, det är ju vad i stort sett alla filmer handlar om :p Ne, men skämt åsido, det kan jag väl hålla med om till viss del att det hela är ganska klyschigt. Jag får dock säga att det hela görs på ett nytt, snyggt sätt så det stör mig egentligen inte. Och behöver jag ens nämna Willem Dafoe? ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted December 17, 2003 Share Posted December 17, 2003 Jag håller med Mandork.. Spiderman gjordes inte för att vara en reailistisk spännande film.. Den gjordes för att tjäna pengar.. Och det lyckades den med! Missförstå mig inte den gjordes inte bara för att samla in pengar.. Men det var ett syfte, spiderman gav publiken vad dom ville ha , publiken gav vad filmbolaget ville ha(MONEY!#). Jag tycker att spiderman är en jättebra film. Vi får se om den blir "bättre" i vår... May 2nd.. Det finns en teaser ute nu.. Den verkar inte jättelovande.. mest skriven efter hollywood receptet men.. Spiderman e spiderman. (Kollar gamla trådar..) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ti Posted December 17, 2003 Share Posted December 17, 2003 till alla. Här är länken till teaser: http://movies.yahoo.com/movies/feature/spiderman2qt.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted December 18, 2003 Share Posted December 18, 2003 2 July mena ja... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted December 18, 2003 Share Posted December 18, 2003 Åhh.. man måste verkligen älska det största dotcom äpplet av dom alla. APPLE visar nu en fullscreen teaser trailer på spiderman. Kvaliteten är lika hög som på en dvd... Det är otroligt... http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/spider-man_2/fullscreen.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadulet Posted December 18, 2003 Share Posted December 18, 2003 man måste ha QT 6, jag är inte up-to-date =( Spindelmannen, ja. aah den gjorde sig bra i serietidningsform, har inte sett filmen men den ger väl publiken vad som förväntas, maffiga effekter o likn. Det är som en gammal hederlig skräckfilm, man går inte och ser en sån för att få se världens bästa skådespelare direkt. (jaaa det finns undantag jag veeet!!) =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts