Gå till innehåll

spider man


Joel

Recommended Posts

Jag har inget emot trådar där folk spyr galla på diverse filmer, MEN för att det ska bli någon mening med det hela vill vi gärna höra varför filmen är en skitfilm. Lite motiverande åsikter vill säga. På så sätt blir det hela lite mer meningsfullt. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Säger samma sak som Ronnie, varför tycker ni illa om den?

Jag själv tycker den är jättebra. Bra skådisar (Tomey Maguire passar perfekt, Kirsten Dunst är perfekt och Willem Dafoe, I rest my case ;)), snygga effekter och skön story i allmänhet.

 

Joel, du säger "många missar", syftar du då på så kallade 'bloopers'? I så fall så är det bara att jämföra med vilken annan stor film som helst, The Matrix, Sagan om Ringen, Titanic, alla filmer har sådana fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Spiderman är en dålig film. typiskt en ungdomsräddarfilm. en miss som dom har gjort är i slutet när han klättrar upp för world trade center syns samma byggnad i bakgrunden. och för mycket data effekter. spider man är en femårings film inte för 16 åringar eller uppåt.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Ungdomsräddarfilm"? Säger mig ingenting.. Och för mycket dataeffekter, det skulle vara intressant att höra din åsikt över hur man skulle ha gjort scenerna där Spider-man svingar sig mellan byggnaderna..

Tillsist vill jag bara säga att det finns sådana missar i så gott som varje film, försök nämna en som inte innehåller något fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Egentligen ska jag inte yttra mig eftersom jag inte har sett filmen. Men när kunde jag INTE yttra mig. ;)

 

Hursomhelst har jag nog fått intrycket av att filmen är ganska typisk "Hollywoodig" och klyschig och kanske ganska förutsägbar. Men iofs det är ju en hjältefilm.

En vän som är väldigt intresserad av action tyckte att den var lysande så det är som alltid en smaksak.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Klart att det är en "ungdomsräddarfilm", visst är det många missar och självklart är det många "datoreffekter" (dataeffekter är något helt annat...).

 

Men! Som slutligt helhetsintryck så ger jag den ett högt betyg, jag blev glad när jag såg den och det är det som räknas för mig. Jag vill till och med vara spindelmannen - speciellt efter de sista bilderna innan eftertexterna!! :e

(dessutom klättrar han inte på WTC utan Empire State Building, förstnämnda redigerades bort i efterhand för att inte väcka för stora känslor av de drabbade av krisen 11:e september)

Länk till kommentar
Share on other sites

Äh, det är ju vad i stort sett alla filmer handlar om :p

 

Ne, men skämt åsido, det kan jag väl hålla med om till viss del att det hela är ganska klyschigt. Jag får dock säga att det hela görs på ett nytt, snyggt sätt så det stör mig egentligen inte. Och behöver jag ens nämna Willem Dafoe? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

Jag håller med Mandork.. Spiderman gjordes inte för att vara en reailistisk spännande film.. Den gjordes för att tjäna pengar.. Och det lyckades den med! Missförstå mig inte den gjordes inte bara för att samla in pengar.. Men det var ett syfte, spiderman gav publiken vad dom ville ha , publiken gav vad filmbolaget ville ha(MONEY!#). Jag tycker att spiderman är en jättebra film. Vi får se om den blir "bättre" i vår... May 2nd.. Det finns en teaser ute nu.. Den verkar inte jättelovande.. mest skriven efter hollywood receptet men.. Spiderman e spiderman.

 

(Kollar gamla trådar..)

Länk till kommentar
Share on other sites

man måste ha QT 6, jag är inte up-to-date =(

 

Spindelmannen, ja. aah den gjorde sig bra i serietidningsform, har inte sett filmen men den ger väl publiken vad som förväntas, maffiga effekter o likn. Det är som en gammal hederlig skräckfilm, man går inte och ser en sån för att få se världens bästa skådespelare direkt. (jaaa det finns undantag jag veeet!!) =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...