OneManMovieMachine Postad 17 november 2009 Postad 17 november 2009 Det här är en ungefär fyra minuter lång film som handlar om en kille som upptäcker att tiden tydligen har stannat. Den är filmad med en Sony HDR-HC1 och redigerad i Sony Vegas. Effekterna är gjorda i Adobe After Effects. Hoppas ni gillar den. 0 Citera
cutecats Postad 17 november 2009 Postad 17 november 2009 ja jävligt snyggt :) men till lite konstruktiv kritik så tycker jag att ni ska ta bort hela sekvensen på bänken (1:48) det känns helt onödigt och inte alls lika snyggt som det andra, filmen känns även lite för lång för ett sånt här sorts slut så ja det skulle bara bådar gott. Sen så stör jag mig på slut orden också men det e inte så mycket egentligen, det vore bara lite normalare att säga typ "mondays..." för ja det hade ändå varit väldigt självklart vad ni menade så fort texten kommer upp. Hah jag låter ganska negativ men det va grymt snyggt faktiskt, kul ide och bra kreativitet om vad som skulle se snyggt ut "fryst". Hoppas det hjälpte :) 0 Citera
OneManMovieMachine Postad 17 november 2009 Författare Postad 17 november 2009 Tack båda två, och tack för dina synpunkter cutecats :) 0 Citera
Quantum Postad 17 november 2009 Postad 17 november 2009 Den var bra! Absolut! Men det finns två saker som jag tycker drar ner på betyget. Det kanske bara är jag men jag tyckte inte musiken passade riktigt. Det lät för tragiskt. Han var ju munter nog att stoppa in pekfingret i killens näsa ;) Jag kan inte säga vad du borde ersätta det med men från min sida något som inte låter allt för sorgligt. Och sen som cutecats sa, slutorden. "Aj hejt mondejs." När svenskar talar engelska blir det svengelska. Antingen tycker jag som cutecats att du borde korta ned meningen eller att du byter ut det helt till svenska. 0 Citera
wallinho Postad 17 november 2009 Postad 17 november 2009 Bra jobbat! är den inspelad i Leksand? :) Det jag la märke till är att killen vid bänkens ansikte är helt överexponerat. Men det ser lite ut som du har lagt på en effekt så det har blivit så, men det är väl en smaksak.. 0 Citera
OneManMovieMachine Postad 17 november 2009 Författare Postad 17 november 2009 Bra jobbat! är den inspelad i Leksand? :) Det jag la märke till är att killen vid bänkens ansikte är helt överexponerat. Men det ser lite ut som du har lagt på en effekt så det har blivit så, men det är väl en smaksak.. Ja, den är delvis inspelad i Leksand :) Men jag har inte lagt på någon effekt, det är starkt solljus helt enkelt. 0 Citera
bassbucket Postad 19 november 2009 Postad 19 november 2009 Ja, har väl inget direkt att invända mot. Du kör på samma stil och det fungerar så tycker du ska fortsätta med det. Du har oftast ett bra berättarspråk i dina filmer och med stor portion charm blandat med tekniska kunskaper. Bra! 0 Citera
daarco Postad 23 november 2009 Postad 23 november 2009 Först med scenen när killen vaknade upp, så funderadejag "vad kan det här bli?" Men så fort jag såg lövet så visste jag att jag var i goda händer : ) Det är så skönt att bli positivt överraskad hör på Voodoofilm. Jag har inte så mycket att komma mer att komma med. Verkligen vackert arbetat. 0 Citera
Raw Postad 24 november 2009 Postad 24 november 2009 tyckte det var en mycket bra film och filmen lockade mig att se den ;) Snyggt filmad, bra musikval (enligt mig) och ritkigt snygga effeker :bire Om det är nått jag ska kritisera så är det som dom andra också har synpunkter på, slutorden. Det förstörde hela slutet enligt mig :l Typisk svensk brytning som tar bort ALL inlevelse i filmen! Mar ser att den är inspelad i Sverige, svenska skyltar å sånt så därför så passade det inte in enligt mig att lägga in engelska där, hade blivit trovärdigare om det var svenska ord där istället :) Annars tycker jag det var riktigt grymt jobbat, skål :birp 0 Citera
OneManMovieMachine Postad 24 november 2009 Författare Postad 24 november 2009 Tack. Jo, jag är medveten om att det sällan låter bra när svenskar pratar engelska. Men när det är så pass lite dialog som det är i den här filmen så brukar jag ändå välja att köra på det. Om jag skulle göra en film med mer dialog så skulle den nog bli på svenska. 0 Citera
AntonSilver Postad 25 november 2009 Postad 25 november 2009 Som redan påpekats, välj en annan musik, kanske suggestiv istället för sorglig, lite förvriden? Svensk replik istället samt skippa bänk-scenen så är ni sjukt hemma för resten är klockrent. Tack för att ni delade med er, väldigt bra! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.