Raw Postad 10 november 2009 Postad 10 november 2009 Varför i hela helskotta går det inte och splita tagningarna i Adobe Premiere? Ja har lagt ner åtaliga tusen kronor på att köpa premiere, jag har spenderar 0 kr åt att ladda ner HDVsplit. HDVsplit delar varje tagning till enskilt klipp, Det är strålande och så jäkla praktiskt! Och HDVsplit är gratis och plus att man kan capture i FULL HD. Sen kommer vi till premiere som jag köpt för några tusen kronor så är det helt misslyckat om man jämför med HDVsplit när man ska ladda in film i datorn. DEN SPLITAR INTE ENS KLIPPEN SJÄLV! Det är totalt värdelöst och om man har spelat in en dags film från en inspelningsplats t.ex. och ska sedan ladda in det i premiere för att redigere så får man en enda lång film som i vissa fall kan bli över en timme! :@ Det är värdelöst att redigera en timmes lång tagning, man blandar ihop allt, det är yberjobbigt när man ska titta igen dagens tagninar och se vilka man ska använda osv. Min fråga är, varför är det så? Varför har inte adobe lagt till en funktion som gör att den splittar varje tagning separat? 0 Citera
camarade Postad 10 november 2009 Postad 10 november 2009 Har inte använt Premiere för att fånga klipp sen jag övergick till .hdv. Fick aldrig smak för gränssnittet ändå. HDV-split täcker i alla fall mina behov och drar dessutom nada prestanda, något som är bra on location med en redan stressad laptop. 0 Citera
Raw Postad 10 november 2009 Författare Postad 10 november 2009 Men då måste du ha CS4 väl om du använder HDVsplit? :O 0 Citera
Max_H Postad 10 november 2009 Postad 10 november 2009 Don't shoot the messenger: Simpelt sagt, ett (dåligt för vissa) val av utvecklarna... Man har bara "så" mycket pengar att lägga på utvecklingsperiod. Ska man prioritera AVCHD, AVCIntra, Multiformat projekt, Scene Detection av HDV, Speech to text, Dynamic Link to Encore, eller något annat? Frågar du mig föredrar jag AVCIntra för HDV Scene Detection. Frågar du nån annan kanske dom föredrar AVCHD. En tredje något annat. En tröst är du faktiskt kan använda HDV-split. Andra trösten är att det står överst i prio för nästa release. //Max 0 Citera
Raw Postad 10 november 2009 Författare Postad 10 november 2009 vad är AVCHD och AVCIntra som du nyss nämnde? :) 0 Citera
Max_H Postad 10 november 2009 Postad 10 november 2009 AVCHD: Konsument HD format. AVCIntra: Pro HD format. //Max 0 Citera
Raw Postad 10 november 2009 Författare Postad 10 november 2009 vad är det för skillnad på Konsument HD och Pro HD om man ska vara petig? :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.