Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jantelagen i Swedenland är väldigt påtaglig, ja. Men, jag tror många här som läste ditt manus var uppriktiga i sin kritik. Jag har för mig att jag läste det men avstod från att kommentera med tanke på all negativ feedback som du redan fått. Det finns inget fel i att vilja lyckas men ta inte ut segern i förskott, ta en reality check och sansa dig lite.

Lycka till, jag hoppas det går bra för dig.

/ WingDing

Postad

Boyo, är det möjligt att du har bytt namn på karaktärerna och glömt ändra här och där? I början heter protagonisten Kim, sen är det plötsligt nån Johnny...?

Postad
Det gör det i "manuset" och det blev lite svårare att få ner det på synopsis/treatment.

En synopsis borde ju vara tydligare än manuset nästan... Men jaja skitsamma.

Vill bara veta, är det skådis du vill bli mest av allt, eller är det manusförfattare?

Vill du göra en Matt Damon och skriva ett bra manus och sedan på den bli superstjärneskådis? Om du förstår vad jag menar?

Synopsisen var precis likadant som du skrev för längesen i "kolla mitt manus" tråden. Men du har kommit längre än så eller?

Dock tycker jag inte den kan räknas som en första akt, då vi inte ens har fått reda på vad problemet är som ska lösas? Vad kommer det handla om? Kommer det kretsa runt utredningen av mordet på rånarna? Kommer han försöka förstå vad han gjort när han varit borta? Kommer han enbart försöka ragga på Cam? Jag har inte förstått det än. Har du?

Postad
Det är skådis jag vill bli nu när man vet att man har talangen men det måste ju vara enklare med egna film ider. Jag vet att det kommer bli någon slags konflikt mellan hans mamma och hennes jobb/utredningen men jag fokuserade bara på kärleks historien och hans andra personlighet. Jag kanske får stå som "story by" om du förstår vad jag menar? Som sagt, se på Matt Damon, inget är omöjligt. Bara man får en fot in så man får visa vad man verkligen går för. Det blir extra specielt om man kommer från ett annat land också.

Ja, skådis är nog jävligt kul det med. Men lycka till då :) Ha det

Postad

Hej Mr_Movie_Boy87 Jag önskar att jag hade bara hälften an din tro på dig själv och en 1/3 del av din framåtanda.

Jag vill bara ge dig ett vänskapligt råd, jag tillbringade drygt 10 år i landet väster om Norge, och vet av andras dyrköpta erfarenheter att det finns dom som inte drar sig för att skinna folk inpå bara kroppen, vad jag menar är, hitta folk du kan lita på, gäller det att du ska betala pengar för någon tjänst så ska du helst vara 100% säker på att det är på riktigt, annars backa ur. En liten grej som är värd att tänka på "over there" är C.O.D = cash on delivery, dvs när någon levererar, då först betalar man.

Hoppas att allt går bra, och känn inte att du måste lämna detta forum för gott, hamnar du i tveksamheter, så fråga bara, det finns säkert alltid någon som kan hjälpa.

May the force be with you.

• 3 veckor senare...
Postad

Denna tråd var en anning förvirrande men men..

För att svara på din fråga så finns det ingen anledning för mig att börja kontakta agenturer el. andra agenter då jag redan har representering som jag är nöjd med.

Hon är inte lika känd och stor som CAA men jag vet vilka hon jobbar emot och jag klagar inte.

Om det nu inte skulle gå vägen för dig med CAA och andra inblandade så bifogar jag med en lista till dig med andra agenter och agenturer som du kan kontakta via telefon och mail.

Vissa har hemsida med..

Hoppas det går bra för dig och lycka till!

agenturer.doc

Postad
Denna tråd var en anning förvirrande men men..

För att svara på din fråga så finns det ingen anledning för mig att börja kontakta agenturer el. andra agenter då jag redan har representering som jag är nöjd med.

Hon är inte lika känd och stor som CAA men jag vet vilka hon jobbar emot och jag klagar inte.

Om det nu inte skulle gå vägen för dig med CAA och andra inblandade så bifogar jag med en lista till dig med andra agenter och agenturer som du kan kontakta via telefon och mail.

Vissa har hemsida med..

Hoppas det går bra för dig och lycka till!

Asså jag har ett fullständigt TV-manus och ett långfilmsmanus som kan få en synopsis när som helst och som jag arbetar med storyn hela tiden och snart är klart att börja skriva på riktigt.

Vad kan jag göra för att försöka få en agent från denna listan? Kan jag både skicka in mitt Tv-manus och skicka in synopsis på mitt långfilmsmanus, och göra detta till hur många som helst på listan, och bara hoppas på napp?

Postad

Inte nödvändigtvis dåligt, men däremot oläsligt och det är inte särskilt bra i alla fall. Klart man kan se bortom småfel och titta på storyn men om det är så illa att man måste kämpa vidare för att läsa så gör det att folk hellre slutar. Alla tjänar på ett korrekt skrivet manus helt enkelt.

Postad
Så ett dåligt grammatiskt manus är ett dåligt manus enligt er?

Jag kan bara svara från egen erfarenhet och ja, manus blir dissade för att de innehåller stavfel och grammatiska fel. Dels är de mer svårlästa med störande moment och dels tas inte författaren seriöst om han/hon inte ens kan/bryr sig om att stava rätt.

Jag retade mig på det först, för jag tyckte att min historia ju var den samma, men det är bara att befinna sig och lära sig. Numer skriver jag felfri engelska om jag får lite extra tid att korrläsa.

Är man duktig på att framföra sina idéer mutligt - pitcha - hinner de inte se att man stavar som en kratta förän de gillar idén ;-)

Postad

Det där med grammatikfel är egentligen en bitch. Du blir ratad för stavfel för de som läser det tycker det är oproffesionellt. De tänkte "Kan han inte skriva rent" eller "Läser han inte igenom och rätta dem, latis".

Det handlar mycket om fördomar och människor är fördomsfulla. Ska du hålla en konferans och börjar stamma i början har du satt din nivå direkt där.

• 1 månad senare...
Postad

inget är väl omöjligt bara för att du gått på särskola.

Går själv på särskola.

Lycka till om du flyttar till usa, jag menar det verkligen.

• 8 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...