Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Har spelat in en del material med Sony HDV Z1, men kan inte använda logg and capture medotet. det går inte hellre fånga in direkt utan att captura.

Har försökt och fånga in i både FCP och premiere cs3 men utan resultat.

Det står att the device is offline.

Ifall om nån har en lösning till där här oavsätt om det är premiere pro eller fcp beskriv gärna vad ska jag göra ..

Tack i förhand

Postad
Hej.

Har spelat in en del material med Sony HDV Z1, men kan inte använda logg and capture medotet. det går inte hellre fånga in direkt utan att captura.

Har försökt och fånga in i både FCP och premiere cs3 men utan resultat.

Det står att the device is offline.

Ifall om nån har en lösning till där här oavsätt om det är premiere pro eller fcp beskriv gärna vad ska jag göra ..

Tack i förhand

Vilken version av FCP?

Hur är kameran inställd?

Vilka inställningar har du i FCP för capture?

Postad

Jag har en lustig sak de gånger jag kopplat Z1 mot Sony Vegas.

Datorn hittar inte kameran alltid. Slår jag då på kameran i "Camera"-läge, så hittas den, den går jag över till "VCR"- och vipps går bra. :-) Annars funkar allt bra, utom denna lilla sak att initiera det hela ibland. Tog ett tag innan jag upptäckte det.

Detta gäller oavsett om jag tar in HDV-material, HDV nedsamplat till DV, eller Dvcam-material.....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...