Gå till innehåll

Ett pianostycke


Mikkola

Recommended Posts

Musikaliskt är den väldigt bra. Jag gillar dramatiken och uppbyggnaden i låten. Kanske känns det något stelt i dynamiken och något programmerat. Vet inte hur mycket du har spelat in och hur mycket du programmerat. Men mer skillnad i volymen mellan enstaka noter och flytta tonerna lite så de inte är för tighta eller programmerade. Jag gillar melodin i början väldigt mycket. Den borde återkomma mer, elllr den kanske gör de. Annars passar låten bra som filmmusik och du har talang. Reason är ett underbart program att göra musik i.

Länk till kommentar
Share on other sites

Musikaliskt är den väldigt bra. Jag gillar dramatiken och uppbyggnaden i låten. Kanske känns det något stelt i dynamiken och något programmerat. Vet inte hur mycket du har spelat in och hur mycket du programmerat. Men mer skillnad i volymen mellan enstaka noter och flytta tonerna lite så de inte är för tighta eller programmerade. Jag gillar melodin i början väldigt mycket. Den borde återkomma mer, elllr den kanske gör de. Annars passar låten bra som filmmusik och du har talang. Reason är ett underbart program att göra musik i.

 

Tack så mycket!

I stort sett allt är programmerat och det gör ju att det bli väldigt stelt, fast jag har försökt att programmera det på ett sätt så det ska bli så "verklighetstroget" som möjligt :)

Men jag ska tänka mer på det i nästa melodi jag skriver! speciellt det där med att inte lägga tonerna för tighta :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...