Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla!

Sitter och jobbar i AVID Adrenalin och är nu galet less på renderingstider vid videomixdown m.m. Funderar nu på om man kan lägga renderingen på en anna dator. Har en AVID som står i en annan del av huset som inte används så mycket. Någon som har några bra tips på hur man skulle kunna göra!

Postad

Jobbar du emot en Unity så är det ju inga större problem. Bara att mappa på rätt diskar och öppna projektet och köra. Jobbar du lokalt är det ju svårare. Tar ju lika lång tid, om inte längre, att consolidera materialet till andra diskar för att kunna rendera i den andra Aviden. Du kan ju inte heller jobba vidare under tiden i samma sekvens...

Jag brukar planera dagen så att man gör sånt vid Lunch, eftermiddagsfikat, eller när man går hem för kvällen så det är klart när man kommer på morgonen efter.

Postad
Jobbar du emot en Unity så är det ju inga större problem. Bara att mappa på rätt diskar och öppna projektet och köra. Jobbar du lokalt är det ju svårare. Tar ju lika lång tid, om inte längre, att consolidera materialet till andra diskar för att kunna rendera i den andra Aviden. Du kan ju inte heller jobba vidare under tiden i samma sekvens...

Jag brukar planera dagen så att man gör sånt vid Lunch, eftermiddagsfikat, eller när man går hem för kvällen så det är klart när man kommer på morgonen efter.

Vi har en UNITY (ISIS) där alla projekt ligger laggrade. Projekten man jobbar med checkar man in på UNITY när man är klar. Men Det är väl bara ett förvarings utrymme. Man kan väl inte lägga renderingsjobben där? Elller? Har exprementerat med att fjärrstyra en annan AVID som man kan lägga renderings och mixdowns jobben på.

Det går absolut att planera renderingarna så att dom hamnar på lunchen m.m. Men har man ett stort flöde av material som ska behandlas så fort som möjligt, faller denna plan.

Enligt ryckten så ska Final Cut kunna rendera i bakgrunden och man ska kunna redigera vidare. Stämmer detta? Har ingen erfarenhet av FC.

Postad

har ni en unity så är det ju lungt. Unityn är ju en server där man lägger allt material, och kanske även alla projekt så man kan komma åt allting från alla redigeringar. Så om du mappar på de diskar materialet ligger på i renderingsburken och öppnar ditt projekt så kommer det ju se ut som i den andra datorn. Bara att rendera där.

Det enda är att man inte kan ha samma bin öppen i två redigeringar samtidigt, eller man kan ha dom öppna, men den ena kommer inte kunna spara nånting. Så om du ska rendera säg första delen av sekvensen och klippa vidare i den andra så gör en kopia på början och lägg i en ny bin som du öppnar i renderingsdatorn.

Fast när jag läser vad du skriver så är jag inte säker på om ni använder Unityn på samma sätt som vi gör. Lägger ni över endast de färdiga sakerna på Unityn?

Postad
har ni en unity så är det ju lungt. Unityn är ju en server där man lägger allt material, och kanske även alla projekt så man kan komma åt allting från alla redigeringar. Så om du mappar på de diskar materialet ligger på i renderingsburken och öppnar ditt projekt så kommer det ju se ut som i den andra datorn. Bara att rendera där.

Det enda är att man inte kan ha samma bin öppen i två redigeringar samtidigt, eller man kan ha dom öppna, men den ena kommer inte kunna spara nånting. Så om du ska rendera säg första delen av sekvensen och klippa vidare i den andra så gör en kopia på början och lägg i en ny bin som du öppnar i renderingsdatorn.

Fast när jag läser vad du skriver så är jag inte säker på om ni använder Unityn på samma sätt som vi gör. Lägger ni över endast de färdiga sakerna på Unityn?

Jo jag är inne på att lägga sekvenser som ska renderas i en särskild bin som öppnas på den dator som ska sköta renderingen. Renderingsdatorn kommer att fjärrstyras så att man slipper springa mellan dessa två.

Allt material som man arbetar med landar på ISIS så att alla har tillgång till materialet. När man påbörjar sin redigering så ligger det lokalt på datorn, när man är klar med sitt arbete eller under tiden man redigerar kan ´man checka in materialet på ISIS/interplay som en backup. Klantar man sig i redigeringen så att arbetet inte kan rullas tillbaka så hämtar man hem materialet från ISIS/interplay.

Postad

Ja, då borde det fungera utan större problem så länge materialet till det som ska renderas ligger incheckat på Unityn.

Och att springa mellan redigeringsburkarna är ju den enda motion man får som redigerare, förutom promenaderna till och från kaffeautomaten 2-3 gånger/timme.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...