twinkle Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Jag vet att ni inte riktigt gillar mina filmer men jag har ändå tänkt att posta dem här. Det kan väl aldrig skada, eller hur? "Open Door" kallas alltså min senaste film. Den handlar om tre helt vanliga kompisar som ser på en film. Plötsligt (?) ringer det på dörren och de börjar att bråka om vem som ska öppna dörren. Fast i slutändan kvittar det kanske vem som öppnar dörren? Och ja, vi har fortsatt med engelskan. Jag vet att ni inte gillar det (och vi är medvetna om att vi inte är världsbäst på detta internationella språk men för att få fler tittare har vi valt att fortsätta med engelskan). Vi har dock en svensk film på gång. Även om filmen inte är något vidare mästerverk (haha, långt ifrån) så lyckades vi med huvudpoängen i vårt syfte att göra film: Vi hade kul. http://www.youtube.com/watch?v=sTW7fDOAvxg Länken hänvisar dig till trailern så du sen kan klicka dig vidare till filmen. Ha det kul! :) 0 Citera
Mega99 Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Är inte syftet ändå att underhålla publiken? Annars finns det ju ingen anledning för er att ladda upp filmen, ännu mindre att tala engelska för att få fler tittare. Du vill att folk ska se din film, så du laddar upp den på Youtube- Sen vill du att folk ska kritisera och ge tips utifrån filmen, så du postar den här. Men nu har ju du direkt visat att du bortser från våra tips och rekommendationer. Tycker nästan att du borde hålla dig till Youtube endast, tills du känner att du är mogen för att utvecklas som filmskapare. 0 Citera
twinkle Postad 29 juli 2009 Författare Postad 29 juli 2009 Jag har tidigare sagt att jag inte vill bli regissör, utan gör film för att ha roligt, men det är alltid lika roligt att få tittare, såklart. 0 Citera
Quantum Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Jag måste hålla med Mega99! Om du gör en film med samma skådespel, samma klippning, samma manus och samma språk så känns det ju inte riktigt som om du har lyssnat på den kritik vi har gett på dina tidigare filmer. Engelskan är det som stör mig mest och det var även den som gjorde att jag stängde av efter en tredjedel av filmen. Skriv undertext istället så slutar åtminstone jag klaga. Tänk också på att inte klippa mellan bara 3 kameravinklar hela tiden. Man blir helt snurrig efter 30 sekunder oavbruten dialog. 0 Citera
Tomtebo Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Vi var väl alla barn en gång i tiden? mina über coola skatefilmer med gänget var i samma kvalité.. men läs gärna tips och trix i trådarna så du kan utveckla dig som filmskapare! :) aldrig fel att få det snyggt. Forsätt ni så kommer det förr eller senare löna sig. 0 Citera
bassbucket Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Även om filmen inte är något vidare mästerverk (haha, långt ifrån) så lyckades vi med huvudpoängen i vårt syfte att göra film: Vi hade kul. Hahahahhahahaha Jag med! :D (tror jag skymtade ett stativ vid 3:04, som var borta sen! :O Ni borde använt det mer). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.