Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja, har knåpat ihop en ny showeel för 2009.

vet att man inte ska göra övergripande reels, utan för ett spcefikt område, som foto, klippning eller effekter. men eftersom det är till mitt företag som jobbar med allt så är det lite av varje, kortfilm, reklam, evenemang, actionsport och några vfx breakdowns. ja..

kika och säg gärna vad ni tycker. några klipp som kanske bör bytas ut?

http://vimeo.com/5700268

cheers

Postad

Lite starkt kanske ja :)

Riktigt snyggt!

Det jag gillade mest var när du hade tagit massor av olika lager (himlen med solen, det stora fältet, träden och de nämre träden) och gjort en rörelse i dem, såg helfräckt ut.

Postad

Har sagt det förut och säger det igen, på tok för långt! inget fel i utsséendet eller rytmen men som sagt för långt. se det som en reklamfilm för dig själv. borde finnas en lag som säger att ett showreel inte får vara längre än 30 sekunder.

Kill Your Darlings och använd bara det absolut bästa!

Annars, bra jobbat!

Postad

ja, om det var en reklamfilm för mig själv så skulle jag kunnat göra så. tex, om jag vill ha ett compositing-jobb, så tar jag ju bara ut sånna delar. och tar med, 30 sek hade funkat. men nu är det ju för företaget, så jag tänkte jag skulle ha med lite av varje. kan hålla med dig lite att det är rätt långt ja, men gäller ju att hitta en bra låt också som man kan klippa till. :) har kika tpå många andra showreels också, många är runt minuten. beror kanske på vad man har för något att visa också. aja till nästa reel ska jag tänka på det korta ner och bara ta med det senaste och bästa. tills dess får den här duga.

kul att många gillar åkningen genom skogen ner till staden, är egentligen en längre åkning som är gjord som öppningsbild till en kortfilm där slutbilden är en översiktsbild på staden också natt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...