Jump to content

REVOLUTION - Minutfilm.

ungfilm
 Share

Recommended Posts

Näpp. Tekniskt underverk är det definitivt inte. Inspelningen var ärligt talat ett helvete. Teamet frös och alla väntade på att gå därifrån. Där, tappar man gnistan att göra det perfekt, tyvär blev det så. Klippningen, jag klippte inte hela filmen, Marissa gjorde det mesta, jag var med en del av den men i och med att vi hade en sån begränsad tid så blev det som det blev.

Jag gillar idén som känns rätt skruvad och personen är ganska äcklig - så på det sättet lyckas du. Miljöerna är rätt schyssta men det är väl kanske just bildmässigt den kunde slipats på. Men självklart är det stressigt. Bildspråk kan man alltid fila på, huvudsaken det är en bra idé. Och det är det.

Tack Opus och Orange.

Ja visst ser han skum ut, Chris.

Han har fått spela "All the bad guys" på

de workshops han har varit med på, men han gör ett jävligt bra jobb =P.

Jag har också svårt för filmer som är för experimentella.

Videokonst kan vara kul och intressant ibland men mesta tiden är det bara mysko om du frågar mig.

Tack för att ni tog tid till att kommentera.

det kanske inte var det snyggaste jag sett, Men vad kan man förvänta sig med Codecs över nättet? Med så liten bild och så dålig komprimering blir allt sämre än vad det egentligen är.. Budskapet är bra och går hem direkt, i alla fall till mig som Orange också sa... Bra, snyggt Jobbat:)

Jag såg den på http://www.theoneminutesjr.org. Du har tydligen blivit nominerad till finalen också. Grattis!!

Jag är imponerad hur man kan göra en sådan bra film under förutsättningarna. För visst var det så att du aldrig tidigare arbetat med de personer du gjorde filmen med? Bara att göra en film på 1 minut är svårt. Att göra en bra film med folk du inte känner och med tidsbrist är en bragd! Jag var med på "filmlägret 2004" i Katrineberg så jag vet hur svårt det är...

Tack Max!

Ja de stämmer bra jag hade aldrig jobbat med dem förut. Så det var ganska nervöst. Sen var det så fruktansvärt kallt. Jag pallade inte att ta den sista bilden för jag hade så ont i händerna.

Det skall komma en dokumentär om det på svt om några veckor. De följde skapandet av fem av filmerna, däribland min.

Japp jag är nominerad! Blev väldigt förvånad först men nu har det börjat att sjunka in. Jag åker till Amsterdam redan på torsdag, skall bli jättekul. Tydligen är jag islänning, enligt svt. :P .