Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tack. Det finns faktiskt en speciell tanke bakom filmen, tanke och tanke men jag berättar något med filmen ja har inte gjort den bara för att göra lite snygga klipp.

Postad

Ok, var lite trög när jag kollade första gången men efter andra var det ju självklart. Först kommer någon där och trycker ner folket, de har ingen talan eller frihet och sedan gör dem revolution, precis som titeln avslöjar. =)

Postad

Precis. De flesta måste se den en andra gång. Det är det som gör det så intressant för mig. Att först fattar de inte ett skit, andra gången är det solklart.

Tack för din kommentar.

Postad

Tyckte den vad sådär..... inget tekniskt underverkt men ett gott försök.... Bildervinklarna är tråkigt och klippning funkar sådär.....

En positiv grej är att du vågar vara lite annorlunda.......

Postad

Näpp. Tekniskt underverk är det definitivt inte. Inspelningen var ärligt talat ett helvete. Teamet frös och alla väntade på att gå därifrån. Där, tappar man gnistan att göra det perfekt, tyvär blev det så. Klippningen, jag klippte inte hela filmen, Marissa gjorde det mesta, jag var med en del av den men i och med att vi hade en sån begränsad tid så blev det som det blev.

Postad

Jag gillar idén som känns rätt skruvad och personen är ganska äcklig - så på det sättet lyckas du. Miljöerna är rätt schyssta men det är väl kanske just bildmässigt den kunde slipats på. Men självklart är det stressigt. Bildspråk kan man alltid fila på, huvudsaken det är en bra idé. Och det är det.

Postad

Jag tycker budskapet var bra framhållet. Till mig nådde det iaf direkt.

Det är dock alltid lite svårt med filmer där folk har exprimenterat så mycket tycker jag, men det blev bra ändå och lite roligt också ;)

Postad

Tack Opus och Orange.

Ja visst ser han skum ut, Chris.

Han har fått spela "All the bad guys" på

de workshops han har varit med på, men han gör ett jävligt bra jobb =P.

Jag har också svårt för filmer som är för experimentella.

Videokonst kan vara kul och intressant ibland men mesta tiden är det bara mysko om du frågar mig.

Tack för att ni tog tid till att kommentera.

Postad

det kanske inte var det snyggaste jag sett, Men vad kan man förvänta sig med Codecs över nättet? Med så liten bild och så dålig komprimering blir allt sämre än vad det egentligen är.. Budskapet är bra och går hem direkt, i alla fall till mig som Orange också sa... Bra, snyggt Jobbat:)

Postad

Jag såg den på http://www.theoneminutesjr.org. Du har tydligen blivit nominerad till finalen också. Grattis!!

Jag är imponerad hur man kan göra en sådan bra film under förutsättningarna. För visst var det så att du aldrig tidigare arbetat med de personer du gjorde filmen med? Bara att göra en film på 1 minut är svårt. Att göra en bra film med folk du inte känner och med tidsbrist är en bragd! Jag var med på "filmlägret 2004" i Katrineberg så jag vet hur svårt det är...

Postad

Tack Max!

Ja de stämmer bra jag hade aldrig jobbat med dem förut. Så det var ganska nervöst. Sen var det så fruktansvärt kallt. Jag pallade inte att ta den sista bilden för jag hade så ont i händerna.

Det skall komma en dokumentär om det på svt om några veckor. De följde skapandet av fem av filmerna, däribland min.

Japp jag är nominerad! Blev väldigt förvånad först men nu har det börjat att sjunka in. Jag åker till Amsterdam redan på torsdag, skall bli jättekul. Tydligen är jag islänning, enligt svt. :P .

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...