Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja.

Detta är första avsnittet på en tv-serier som jag funderat på att filma med några kompisar. Jag har siktat på nåt i stil med My Name Is Earl möter It's Always Sunny In Philadelphia.

Det här är första riktiga manuset jag skrivit så jag skulle uppskatta kritik på allt från manus och story uppbyggnad till karaktärer och skämt.

Synopsis:

Domdedagen är här och alla moraliska och goda människor har fått resa till paradiset med Gud. Kvar på jorden finns alla syndare som nu har sju år på sig att bevisa att de också förtjänar en plats i himlen annars blir det helvetet för all framtid.

Vi får följa fyra kompisar på sin resa mot att bli bättre människor. Problemet är bara att det är totalt egoistiska och inte har en aning om vad moral eller att vara en god människa innebär.

I en värld med bara syndare kan vad som helst hända.

Du skall icke - pilot avsnitt.pdf

Postad
Jag slutade läsa efter att Gud kom. Jag vet inte vad som hände efter det. Sådär humor innan dess.. Men det är ju bara jag..

Jag kom inte ens dit, men om "Gud kom" skulle jag definitivt slutat jag med.

Postad

Känns som ideen inte är så dålig!

Läste igenom det lite snabbt, var kanske inte så bra skrivet men som sagt, ideen är lovande!

Känns dock som detta skulle göra sig bättre om det blev på Engelska, vissa dialoger låter helt enkelt bättre på Engelska och marknaden för denna typ av komedi serie finns nog i USA el. U.K.

Lycka till

Carl76

Postad

Till Jolly Fish: Tack så mycket. Kul att höra.

Till Ryan_screenwriter och Mega99: Vad var det som var så dåligt med det? Var det bara inte er sorts humor eller story eller var det sättet jag skrev på som gjorde det svårt att hänga med? Jag la upp manuset här för att lära mig. Så lär mig :)

carl76 och Ladiesman: Jo, jag håller verkligen med. Jag har nästan bara inspirerats av amerikansk humor. Men lite därför jag ville göra det på svenska också. Det finns inga fantasifulla komediserier i Sverige. Alla jag kan komma på handlar om vanliga Svenssons och deras vanliga liv (med undantag från sketchprogram och Kenny Starfighter :p)

Postad

tjenare!

Jag gillade manuset, var en cool idé, just för att det inte finns något liknande sketchfantasi program i Sverige. Dock håller jag med föregångarna att dialogen är bättre på engelska, men så är det alltid med sketchprogram i Sverige. Dialogen är oftast de som brister då man inte är lika van med de svenska språket i sån situation som man är med amerikanska då de kryllar av olika sånna program i USA.

Men cool idé, fortsätt för fan!

Postad

Tjena!

Den var riktigt rolig mellan varven. Jag tyckte det var skitkul när Gud kom in i bilden. Så härligt absurbt.

Men kolla upp hur man lägger upp ett manus. Annar är det bara att köra på. Jag skulle gärna se den som en teveserie.

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...