Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

"Yes. Eventually. He’s as stubborn

as hell. And I guess she’s only

human. She’s got her lusts, just

like the rest of us. She’s just a

lot better at hiding it."

Patrik är smart. Han är manipulativ. Och - givetvis - har han inget till övers för resten av mänskligheten. Så när hans klass tar studenten, och den omvälvande upplevelsen att lämna barndomen bakom sig påbörjas, blir han inte annat än chockad över sin besatthet av Jacqueline, den okända gudinnan.

Filmen utspelar sig i Uppsala, och mycket av miljöerna och atmosfären är tagna ur min egen sista månad på Katedralskolan. Men det ska ju tilläggas att personerna och händelserna är påhittade.

Hoppas ni orkar igenom (det här andra utkastet ligger på 109 sidor), och att ni gillar det!

Tack,

Daniel

DET SVÅRASTE IN VÄRLDEN ATT FÖRSTÅ UTKAST 2 för internet.pdf

Postad

Vill börja med att göra tummen upp för 109 sidor manus, det är bedrift bara det!

Jag hoppas du inte tar illa upp men jag läste 40 sidor sen fick det räcka, det hände absolut ingenting som fångade min vilja att fortsätta läsa och det är det viktigaste för mig!

Missförstå mig inte, av det jag läste så är du kunnig i ditt sätt att beskriva och att du vet vad du sysslar med råder det enligt mig iallfall ingen tvekan om!

Lycka till!

Carl76

Postad

Håller inte alls med Carl76. Det är lika intressant hela vägen igenom, och du har en ordentlig berättartalang. Underbart manus- Det enda som skulle behöva förfinas är nog slutet, som jag misstänker inte är alltför tydligt (Det funkar i ord, men funkar det i film?).

Men jag vill gärna veta vad som händer med manuset nu =)

Postad

carl76: Du behöver inte oroa dig. Konstruktiv kritik mottages gärna, och framförs den så väl som din blir jag bara taggad att göra bättre ifrån mig! Tack för ärligheten! (Och 40 sidor i ett manus man inte känner kommer någonstans är starkt jobbat!)

Mega99: Tack för de fina orden! Det värmer! Ska ta en titt på slutet (som förändrats rejält sedan första utkastet - kanske var den första varianten trots allt den starkaste?). Just nu är jag i en omtumlande period med flytt och sånt och vet faktiskt inte vad som ska hända med manuset. Vill ju gärna komma i kontakt med någon kunnig och intresserad inom något filmbolag, men vet inte riktigt hur det ska gå till på ett smidigt sätt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...