Gå till innehåll

Olika sätt att se filmer på


Marcellinus

Recommended Posts

Jag är intresserad av HUR ni kollar på film. Är det TV:n eller dvd/VHS-spelare, laddar ni ner och hur? Och så vidare. Fick nyligen ett tips om Headweb.com där man lagligt laddar ner filmer som man sen kan bränna till dvd om man så önskar. Tycker det var jättesmidigt och hade ett bra pris.

 

Så vad finns det mer? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har så jävla dåligt med pengar just nu så jag har inte ens nog för att betala för canal+ som jag ändå använder flitigt när jag har det : ) så just nu så kollar jag in på http://www.filmtipset.se/tv.html varje dag och ser om det e värt att se något :)

cdon.com har ju ibland dvder för så lite som 20 spänn och frakten e ju detsamma vare sig man köper 1 eller 5 så man kan ju få ihop en 5 filmer till typ 150 kr ändå och det tycker jag e helt okej om man får lukta på dom också : )

gillar inte riktigt att se på film på datorn :/ kort film kan funka men långfilmer ska fan ses på bio eller tv iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag inte går på bio(då det är som bäst) så ser jag på tv:n hemma på dvd:n. Hyr väl för det mesta!

 

Ladda ner film är inte min grej. Det känns ihoptryckt, dålig bildkvalité och dåligt ljud:(

Länk till kommentar
Share on other sites

Är själv nere i en dip vad gäller köpefilm. Dels pga att det känns dumt att köpa dvd när man planerar inköp av blu-ray spelare. Räknar kallt med att ta igen endel inköp på Blu-ray senare. Och dels det "rådande läget" med all hysterisk jakt på fildelare som gör att man inte är jätttesugen på att sponsra de största distrubitörerna för tillfället :(.

Bio är ju det bästa håller jag med om, om biografen är Ok vill säga, med liten duk och kackigt ljud så ser jag nog hellre filmen hemma. Tycker biograferna borde ta betalt efter hur bra salongen är också :/.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker biograferna borde ta betalt efter hur bra salongen är också :/.

 

jo måste hålla med :/ asså bollywoods biografer har även gjort så att det kostar olika mycket för vilken tid man tar :) det tycker jag e as gött asså om man går och se på bio kl 3 på dan så kostar det 60kr och sen på kvällen kl 21 så kostar det 120 :P genialt tycker jag och pinsamt att sf inte hänger på...

Länk till kommentar
Share on other sites

jo måste hålla med :/ asså bollywoods biografer har även gjort så att det kostar olika mycket för vilken tid man tar :) det tycker jag e as gött asså om man går och se på bio kl 3 på dan så kostar det 60kr och sen på kvällen kl 21 så kostar det 120 :P genialt tycker jag och pinsamt att sf inte hänger på...

 

Just det, såg jag också nånstans, om det var på Kobra kanske. Var ju riktigt smart. Något sånt hade de ju garanterat fått mer besökare på.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
å fan jag har tänkt på att fixa nått sånt :) hur fick du ditt och vart? va det bara att gå in och fråga eller typ kände du nån... och är det en liten biograf eller är den SF ägd?

Det är en liten biograf som visar ungefär en film varje dag. Så ifall jag vill se filmen så kan jag bara se den utan att själva jobbet hindrar :)

 

Jobbar 45 min innan filmen börjar och slutar när den börjar

Länk till kommentar
Share on other sites

Gillar att köpa DVDer på rea när jag har råd och sen tittar jag på de genom hemmabiosystemet och på projektor. Även om bildkvalitén kan vara lite sämre på en projektor än på en bra TV så kompenserar storleken för känslan blir så mycket härligare :)

Länk till kommentar
Share on other sites

fan det låter as gött :D ska lätt försöka fixa nått liknande precis utanför inne stan där dom mysiga små biograferna börjar :) tack för tipset!

Det tycker jag absolut att du ska göra! Men glöm inte bort att fråga ifall man får se obegränsat med film :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...