Zyx Graphics Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 Hej. jag måste börja planera en bilkrock till en musikvideo men det känns som att det kommer att bli komplicerat. Jag skulle kunna göra en del i 3D men jag vill att den ska se verklig ut. Hur skulle ni filma det? 0 Citera
Fredrik Blom Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 Vad ska det vara för bilar? Hur ska krocken se ut? 0 Citera
Zyx Graphics Postad 5 april 2009 Författare Postad 5 april 2009 Singelolycka. (tror jag) men det skulle vara snyggare med 2 bilar som kolliderar. 3 personer ska dö iallafall, och alla sitter i samma bil Helst en bil för inte mer än 15 000:- 0 Citera
Martin Öberg Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 Singelolycka. (tror jag) men det skulle vara snyggare med 2 bilar som kolliderar. 3 personer ska dö iallafall, och alla sitter i samma bil Helst en bil för inte mer än 15 000:- En bra bil: http://www.blocket.se/vi/21026355.htm?ca=11_s 0 Citera
Rabies Postad 6 april 2009 Postad 6 april 2009 Jag skulle kört 120fps med RED från sidan, först göra ett pass med tom krockande bil med kameran på stativ, sen mäta upp avstånden till där människorna ska sitta och köra en greenscreen bakom och låta dom skådespela i 3 olika pass och sen kompa in dom så gott det går, sen varva det med lite closeups innifrån. 0 Citera
Stefan_holst Postad 6 april 2009 Postad 6 april 2009 Vill inte vara negativ, men en bilkrock är inte lätt att få till. Ingen vill nog köra! Skämt och sido, tag kontakt med någon stuntmansagentur och betala några kr till dem i konsultation. Det blir ju bara en chans att filma det hela och sedan är bilen skrot. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.