WargFilm Postad 18 mars 2009 Postad 18 mars 2009 Tjenare på er alla. Jag tänkte kolla om ni kunde komma med några tips och råd angående en ide jag har. Så här ser den ut. Hur låter ideén? Filmen handlar om Jonas i 20 årsåldern och Daniel i 16 årsåldern. Jonas som har ett kriminellt förflutet försöker ordna upp i sitt liv med hjälp av sin syster. Medan Daniel lever tillsammans med sin alkoholiserade pappa och jämt blir nertrackad och mobbad. Han får ingen hjälp av någon. Jonas och Daniel möter varann då Jonas går vid vägkanten en sommardag och Daniel kommer på sin moped. De börjar lära känna varann och försöker båda två hjälpa och stötta varann, och det blir vändpunkten för de båda i deras liv. 0 Citera
K1dding Postad 18 mars 2009 Postad 18 mars 2009 Daniel, 16 kanske börjar röka pga Jonas? Hans farsa får reda på det och förbjuder honom från att träffa Jonas. Så blir det lite "secret friendship"? :D 0 Citera
WargFilm Postad 18 mars 2009 Författare Postad 18 mars 2009 K1dding skrev: Daniel, 16 kanske börjar röka pga Jonas? Hans farsa får reda på det och förbjuder honom från att träffa Jonas. Så blir det lite "secret friendship"? :D Jo, det kanske skulle vara nåt. Men det jag hade tänkt var att Jonas har suttit inne och vill få ordning på sitt liv och Daniel har det svårt och själva mötet mellan dom ska vara positivt. För Jonas är ingen riktig sån som skulle lura i andra grejer eller visst han kan ju falla tillbaka till den han en gång var, kriminell. Fast då blir det ju inte samma med vanliga cigg om han nu inte lurar i honom cannabis? 0 Citera
MovieMoe87 Postad 18 mars 2009 Postad 18 mars 2009 Hmm, kan tänka mig att filmen utspelar sig under ett sommar lov faktiskt. Vad menar du med att deras möte ska vara positivt? Jag skulle iaf köra det med en sån version att Jonas är i en fas av att bli en bättre kille medan Daniel är i början av en väg som leder mot kriminalitet. Dvs en värld Jonas försöker lämna. De skulle då mötas under Daniels sommarlov. Jonas börjar med tiden märka att Daniel vill till en värld han själv försöker lämna. Kanske försöker killarna som en gång lockade Jonas till kriminaliteten nu försöker fixa in Daniel? Jonas kanske se det här och hamnar själv i yttligare svårigheter när han försöker hålla Daniel borta från kriminalitetens värld. Allt detta är Jonas syster emot, hon anser att Jonas är under hennes ansvar, vilket Daniel inte är. Nått sånt. Jag kastade bara fram lite idér. =) 0 Citera
WargFilm Postad 19 mars 2009 Författare Postad 19 mars 2009 MovieMoe87 skrev: Hmm, kan tänka mig att filmen utspelar sig under ett sommar lov faktiskt. Vad menar du med att deras möte ska vara positivt? Jag skulle iaf köra det med en sån version att Jonas är i en fas av att bli en bättre kille medan Daniel är i början av en väg som leder mot kriminalitet. Dvs en värld Jonas försöker lämna. De skulle då mötas under Daniels sommarlov. Jonas börjar med tiden märka att Daniel vill till en värld han själv försöker lämna. Kanske försöker killarna som en gång lockade Jonas till kriminaliteten nu försöker fixa in Daniel? Jonas kanske se det här och hamnar själv i yttligare svårigheter när han försöker hålla Daniel borta från kriminalitetens värld. Allt detta är Jonas syster emot, hon anser att Jonas är under hennes ansvar, vilket Daniel inte är. Nått sånt. Jag kastade bara fram lite idér. =) Daniel är egentligen Adrian i filmen. Så jag skrev fel, det ska vara Adrian. Ursäkta felet. Men ja, det var så jag också hade tänkt, under ett sommarlov. Nej, men jag tänkte att man får se hur deras möte utvecklas till en stark vänskap under filmens gång. Det är det filmen handlar om, att vänskap övervinner allt, istället för kärleken denna gång. Tkr det börjar bli så överskattat. Riktigt bra ideér du bollade fram. Har skrivi ner dom på ett papper och ska fortsätta på manuset alldeles strax. Men det jag vill få ut av filmen iallafall är att chocka tittarna. Dom ska bli äcklade men samtidigt förstå att detta är verkligheten liksom. Iallafall i en scen så blir Adrian jagad av några andra ungdomar och det slutar med att dom slår ner honom och den chockerande biten är att dom pissar honom i mun. 0 Citera
MovieMoe87 Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 När jag läser det du skrivit tänker jag på en film om just Vänskap. Reign Over Me med Adam Sandler och Don Cheadle. Budskapet går fram glasklart "vänskap övervinner allt". Bra film med bra skådespelare. Ett tips vore att du tittar på den och kanske lär du dig ett och annat om hur du ska få fram visa känslor i ditt manus. =) 0 Citera
WargFilm Postad 31 mars 2009 Författare Postad 31 mars 2009 MovieMoe87 skrev: När jag läser det du skrivit tänker jag på en film om just Vänskap. Reign Over Me med Adam Sandler och Don Cheadle. Budskapet går fram glasklart "vänskap övervinner allt". Bra film med bra skådespelare. Ett tips vore att du tittar på den och kanske lär du dig ett och annat om hur du ska få fram visa känslor i ditt manus. =) Ja, det kanske skulle vara nåt. Tack. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.