carl76 Postad 15 mars 2009 Postad 15 mars 2009 har börjat med förarbetet till mitt nya manus som än så länge inte har något namn men jag tänkte lägga upp en sammafattning av historien för o se vad ni tycker om iden.. Six bombs explode on the same day in various locations worldwide and agents Jennifer Morrison of the FBI`s Joint Terrorism Task Force and Frank DeMoore of the Interpol is put together in a joint investigation that will unfold one of the largest conspiracies in history. The investigation leads them to the heart of a society that has been dormant for the past sex decades, fortifying in secretly, their interests in the halls of power all over the world and the time for their reveal has come…… With the help of Christina Liebmann, a Danish historical professor, Morrison and DeMoore are shown proof of secret communications for over thirty years thru various newspapers all across the world, messages written in code and the last one in London Times said: 51.32.0.5.WN… Protocol 88 is in effect… The events that take place were set in motion over sixty years ago by an organisation known as ODESSA, a group of high ranking SS-Officers who at the end of WW II swore an oath to the Fuhrer that one day: the Third Reich would rise to power… If the agents can’t stop them…… then that day has come…… 0 Citera
Waryah Postad 15 mars 2009 Postad 15 mars 2009 Det låter som en grym idé! Först trodde jag att det var en spinoff på The International som går på bio just nu. Nästan samma tema... Inte det här med SS då. Kan bli en bra Thriller, om du inte siktar in att det ska vara nåts sorts action äventyr? Jag tror det skulle bli ännu mer spännande om det var så nära verkligheten som möjligt! dvs så trovärdig att det är läskigt, att man i slutet av historian frågar sig om det är baserad på en sann historia. snabba tankar kring det bara. 0 Citera
carl76 Postad 15 mars 2009 Författare Postad 15 mars 2009 tackar för feedbacken.. det är en thriller alà 70-80 talet, det stuket på dialoger och spänning men det utspelas i nutid, man får klura lite på vem som är vad, god eller ond etc.. självklart är det mesta verklighets förankrat, därav förarbetet, vill vara rejält påläst innan manus skrivandet sätter igång.. saknar lite av den gamla charmen av thrillers som tex. "three days of the condor", "the holcroft covenant", "french connection" ja den typen, så vafan...får testa skriva en själv.. 0 Citera
_nemo_ Postad 17 mars 2009 Postad 17 mars 2009 Låter väl helt ok. Påminner en hel del om Dan Browns Änglar och Demoner. 0 Citera
carl76 Postad 17 mars 2009 Författare Postad 17 mars 2009 Låter väl helt ok. Påminner en hel del om Dan Browns Änglar och Demoner. tyvärr så påminner de flesta manus om nånting redan gjort, man inte komma på någon ny plott direkt men man kan beskriva historien annorlunda, lika illa som i musiken, finns inte en accordföljd som inte redan är inspelad.. men jag ska göra mitt yttersta för att få till en egen twist på hela historien.. 0 Citera
_nemo_ Postad 17 mars 2009 Postad 17 mars 2009 tyvärr så påminner de flesta manus om nånting redan gjort, man inte komma på någon ny plott direkt men man kan beskriva historien annorlunda, lika illa som i musiken, finns inte en accordföljd som inte redan är inspelad.. men jag ska göra mitt yttersta för att få till en egen twist på hela historien.. Ledsen om jag var allt för kort i min förra kommentar. Självklart är det så att alla manus ofta påminner om något annat (det är en "Liftaren", FAST i rymden! etc). Det jag menade var helt enkelt såhär: Det låter helt ok. Svårt att avgöra på en sådan kort synopsis (man kan få det mesta att låta bra med så lite beskrivning). Och den påminner en del om Dan Browns Änglar och Demoner, vilket är bra. För det är en bra bok. 0 Citera
jonkanon Postad 18 mars 2009 Postad 18 mars 2009 Fan att allt har med nazisterna att göra nu för tiden. Ett dussin rullar med nazizombies. Sen konspirationer, försök att döda hitler osv... Låt det vara för jag har detta i några idéer också, och jag är inte snabb nog att vara först så även om jag haft de i lådan i tio år så verkar det som jag apar efter. Vill inte!!! Det låter som det kan bli bra det låter som det kan bli skit, beror helt på genomförande gällande idén :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.