JoelG9 Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 Jag har skrivit ett manus och här är min synopsis. Förlåt om ni inte förstår det mesta, men det gör man inte i manuset heller. (Det är meningen, men det finns en tanke bakom allt) Jonas är en förvirrad man som lever i sina egna tankar genom en dröm. Han hamnar i koma under en vanlig arbetsdag. Under tiden som han ligger i koma så börjar han drömma. Han har en konstant dröm som utspelar sig i en liten stad där alla är främlingar. Han har inga vänner och ingen familj. Jonas vet inte vart han kommer ifrån och han kommer inte ihåg någonting från sitt riktiga liv. Därför lever han i drömmen som att det var det ända han fick göra. I drömmen så blir han besatt och kär i en kvinnlig röst. Jonas förstår inte att det är en dröm som han lever i och han förstår inte varför han inte får träffa kvinnan. Under filmen får vi följa honom på hans jakt efter kvinnan. Efter flera händelser så börjar han inse att han befinner sig i en dröm och börjar ifrågasätta sig hur han kommer ur den. Om han kommer ur den. Det är han själv som stoppar honom med sina tankar. Jonas vet inte vart han är eller vad han gör där. Men där ifrån vill han. Han har ingenting att förlora. 0 Citera
jonkanon Postad 13 februari 2009 Postad 13 februari 2009 ...Efter flera händelser så börjar han inse att han befinner sig i en dröm och börjar ifrågasätta sig hur han kommer ur den... Det är väl det här som behöver utvecklas lite... 0 Citera
Joppe80 Postad 19 maj 2010 Postad 19 maj 2010 Det känns lite som nåt man sett förut. Du har möjligtvis inte sett "Truman Show" med Jim Carrey? Eller är det jag som förstår fel? det som gör att jag börjar tänka på "Truman Show" är det här med att han befinner sig i en falsk verklighet. Mvh: Joppe 0 Citera
TärnevaldFilm Postad 21 maj 2010 Postad 21 maj 2010 Tänkte lite på uppbyggnaden och hur vändpunkterna är i filmen, hur slutar det? Publiken vill ju få reda på vem hon är inte bara att han vaknar upp och man får inte reda på vad den drömvärlden han lever i är för något, vad meningen är med den. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.