Gå till innehåll

Livedvd, vilket pris skall man ta för jobbet?


spikpistol

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen fått en förfrågan av ett halvstort punkband som vill ha en spelning filmad. (Hela spelningen: 40-60 min). Jag är på plats med två Canon XH-A1or, En HV-30 och även en ljudtekniker (som tur är kompis) som fixar ljudmix till ena kameran.

 

Nu är frågan, vad skall jag begära för detta? Vi har alltid jobbat gratis innan, men nu kommer det första lite större jobbet och här står vi och vet inte vad man skall ta.

 

Tacksam för all hjälp! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är lite rädd att skrämma iväg dom med alldeles för höga priser, men känns det lämpligt?

 

Det bandet som ville att vi skulle filma har även tipsat festivalens ledning (för fler artister som kanske vill ha filmat, eller åt självaste festivalen). Artisterna vad jag vet är nästan alla osignade, fast ändå framgångsrika och på väg upp. Så det är nog rätt varierat med deras olika budgetar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Börja med att bestämma hur mycket du vill ha i handen efter allt är klart, dvs din lön för arbetet. Lägg till dina polares lön. Lägg till kostnaden för teknik, resor, förbrukningsmaterial, telefonräkningar osv. Lägg på 15%. Summan blir vad du ska fakturera.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...