Flanders Postad 19 januari 2009 Postad 19 januari 2009 Guten eftermiddag. Rubriken säger det mesta; Jag har en iMAC och vill se mitt Final Cut HDV-projekt i min externa JVC-monitor. Hur ska jag göra? Jag har försökt skicka signalen genom firewire via en kamera och sedan med komponent in i monitorn, men jag lyckas inte ens få ut signalen till kameran. Borde det fungera på det sättet och i sådant fall vad gör jag för fel? Jag är en rookie på Mac kan tilläggas. Andra förslag? Puss 0 Citera
beta75 Postad 19 januari 2009 Postad 19 januari 2009 Du kan koppla in monitorn i mini-dvi uttaget på baksidan av din iMac. En adapter till dvi / vga / komposit behövs. Annars ställer du in i Audio/video settings att den ska spela upp via kamerans skärm, som blir monitorn som du kopplat. /KN 0 Citera
Nyaz Postad 20 januari 2009 Postad 20 januari 2009 Jag vet inte hur du kopplar in skärmen, men det bör vara genom mini-dvi -> nånting, och då skulle jag rekommendera att titta under View -> Video Out -> Din monitors namn 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.