Martin Öberg Postad 15 januari 2009 Postad 15 januari 2009 Hej! Ett misslyckat krigsfilmsprojekt. Här är en liten teaser och det är enda som är kvar av det. Är missnöjd med fotot. Tack till MegaWatti för otroligt bra 3D! 3D: watti@live.se Se på vimeo för bra kvalitet i 4:3 med bra och osynkat ljud. Se på youtube för dålig kvalite i 16:9 med USELT men ändo synkat ljud. http://se.youtube.com/watch?v=WD0q8Uo_kbs&fmt=6 Rekommenderar ändo youtube trots kvaliten. Känns bättre. :) 0 Citera
Lump Postad 16 januari 2009 Postad 16 januari 2009 jag tyckte då den verkade ganska spännande :P 0 Citera
Martin Öberg Postad 16 januari 2009 Författare Postad 16 januari 2009 jag tyckte då den verkade ganska spännande :P Oh :D 0 Citera
diilman Postad 16 januari 2009 Postad 16 januari 2009 Woow! Riktigt nice :) Har faktiskt längtat efter den ända sedan första teasern :P Nice gjord.. men.. 1.24 tyckte jag inte var så bra :) såg lite fult ut där... Men annars, skiit nice! /diilman ;) 0 Citera
Martin Öberg Postad 16 januari 2009 Författare Postad 16 januari 2009 Woow! Riktigt nice :) Har faktiskt längtat efter den ända sedan första teasern :P Nice gjord.. men.. 1.24 tyckte jag inte var så bra :) såg lite fult ut där... Men annars, skiit nice! /diilman ;) Tänker du på när helikoptern skjuter med kulsprutan? 0 Citera
diilman Postad 16 januari 2009 Postad 16 januari 2009 Japp :) tyckte inte att den biten var så bra, men annars såg teasern fin ut. 0 Citera
Insaniac Postad 16 januari 2009 Postad 16 januari 2009 Visuellt var det snyggt. Så D.O.P'n får du ge mycket credit för. Skådespelar-mässigt fungerade det i vissa faser av vad man såg. Rösten från en av karaktärerna som snackade typ "you failed me" var otroligt bra. Jag börjar smågarva åt helikoptern, men vad ska man förvänta sig av att ha noll budget på en film. Men då måste du fråga dig själv "Detta är inte snyggt, borde jag behålla det?". Stanley Kubrick flög in en konstgjord djungel till London för ett högt pris... när han såg det så sa han "jag gillar ej detta, ta väck det". Du måste göra samma sak. Helikoptern måste helt enkelt bort. Jag förstår inte vad en rysk General gör i en trädbod där innehållet bara är lite timber. För övrigt gillade jag den autentiska bilden när de gick i skogen och ljudet var snyggt, men jag undrar om den snygga mjuka bilden som man får se när han där killen super och spelar schack passar in med den råa, slitna bilden som man får se med soldaterna går i skogen. Men jag måste säga att det är en väldigt snygg trailer för att vara en voodoofilmare och för vad ni skulle göra, men som film undrar jag om den verkligen funkar. Jag har fortfarande inte glömt att ni kopierade Red Alert manuset. Hursomhelst, med en budget på 15 miljoner dollar, om-skrivet manus med bättre story och kanske funderat ut en anledning till varför en rysk General ska va i en vedbod mitt ute i ingenstans så hade denna filmen kunnat vara något att se. Speciellt med den otroligt vackra bilden av det man fick se. Jag älskade den mjuka bilden i schack-sekvensen m.m. och den råa, slitna bilden bland soldaterna! Jag skickar ett PM till dig senare ikväll med en fråga om själva produktionen. Så kolla inboxen. Allt som allt så var jag positivt överraskad. Med tanke på bilden och ljudet. 0 Citera
Martin Öberg Postad 16 januari 2009 Författare Postad 16 januari 2009 Det där var ett bra svar. Jag känner mig mycket glad över det... Men den har också fått mig att tänka lite mer. Jag håller med dig på dom flesta punkterna. Hmm ja en tankeställare och ett bra svar som fick mig att se mer nytt till nästa film. :) 0 Citera
Martin Öberg Postad 19 januari 2009 Författare Postad 19 januari 2009 Hmm får se hur nästa krigsfilm blir... Ny idé för det måste jag ha. 0 Citera
Desertwalker Postad 20 januari 2009 Postad 20 januari 2009 Tyckte det var ganska bra gjort faktiskt. Det enda negativa är helikoptern i slutet, plus att att ljuden på vapnen låter väldigt datagjorda. Ska du ha bra känsla måste du ha bra ljud. Dock så var filmningen väldigt bra :) 0 Citera
Shelly Postad 21 januari 2009 Postad 21 januari 2009 Vill minnas att jag läste manuset till denna och trailer är bättre än manus(eller kanske var det någon annan film med snarlikt namn?), visst man får inget hum av vad det hela handlar om men i alla fall. Minus för helikoptern på slutet men annars så var det väl inte så illa? 0 Citera
bassbucket Postad 21 januari 2009 Postad 21 januari 2009 tycker inte felet ligger i helikoptern. Utan snarare i explosionen strax innan (kanske, ett tag sen jag såg filmen). Explosionen måste det arbetas mer på. Helikoptern borde däremot inte skjuta, det såg väl lite halv-b ut. Men att den ska bort helt, det håller jag inte med om, utan personligen tycker jag den höjer filmen. Den går säkert dock att göras snyggare. Men det funkar som den ser ut nu. Men ja det är väl sak samma för om jag förstår rätt så tänker du inte lägga mer tid på detta projekt. Ser fram emot dina kommande alster. :) 0 Citera
Martin Öberg Postad 21 januari 2009 Författare Postad 21 januari 2009 Ah projektet är nerlagt pågrund av en skådespelare blev oengagerad. Kom inte i tid, svara i telefon. Tillslut så var vi tvungna att lägga ner trots motvilja. Vi har projekt på gång iallafall, några sidor skriver på ett nytt manus. Denna gång inte en krigsfilm. Ska jag lägga upp manuset på voodoo sen eller inte? 0 Citera
bassbucket Postad 22 januari 2009 Postad 22 januari 2009 Ah projektet är nerlagt pågrund av en skådespelare blev oengagerad. Kom inte i tid, svara i telefon. Tillslut så var vi tvungna att lägga ner trots motvilja. Vi har projekt på gång iallafall, några sidor skriver på ett nytt manus. Denna gång inte en krigsfilm. Ska jag lägga upp manuset på voodoo sen eller inte? Det är är ju så typiskt. Det blir ofta så. Först så är alla jätteintresserade när man frågar dem, och i början av filmen. Sen hittar de ofta "viktigare" saker att göra istället. Som att vika tvätt eller se på ett viktigt tv-program. Det är väl klart att du ska lägga upp manuset här, eller? :) :O 0 Citera
Martin Öberg Postad 22 januari 2009 Författare Postad 22 januari 2009 Det är är ju så typiskt. Det blir ofta så. Först så är alla jätteintresserade när man frågar dem, och i början av filmen. Sen hittar de ofta "viktigare" saker att göra istället. Som att vika tvätt eller se på ett viktigt tv-program. Det är väl klart att du ska lägga upp manuset här, eller? :) :O Det värsta är att dom nu såg teasern och då vill dom minsann krypa tillbaks. Men han hade sin chans, nej tack. Ah får se vad jag gör med manuset. 0 Citera
cutecats Postad 28 januari 2009 Postad 28 januari 2009 helt okej syns att ni har jobbat med den :) ville bara säga ngt så att jag kunde låtsats passa på att säga det här: ni har glömt ljudeffekten på slaget vid 1:11 :P såg konstigt ut :) 0 Citera
ardeth Postad 29 januari 2009 Postad 29 januari 2009 Finns det något man kan göra för att få någon roll i kommande filmer? 0 Citera
Martin Öberg Postad 29 januari 2009 Författare Postad 29 januari 2009 Finns det något man kan göra för att få någon roll i kommande filmer? Ja. Men vart bor du? Vi jobbar nära Stockholm, bäst om du bor i närheten där. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.