Djungelsmurfen Posted January 2, 2009 Posted January 2, 2009 La upp en showreel på min hemsida för nån vecka sen, och tänkte att jag skulle slänga upp en länk till den här nu så man kan få lite kommentarer om den. http://www.lawafilm.se/reel.html Säg gärna till om de är nån del som ni inte tycker håller lika hög kvalité som övrigt material, så jag vet vad jag kan fundera på att ta bort till nästa updatering av reelen. :) 0 Quote
HamGamgi Posted January 3, 2009 Posted January 3, 2009 Det mesta såg helt okej ut, dock tycker jag att du ska klippa bort Lawa Film-introt som ser rätt skabbigt ut faktiskt. Sen klipp ner det lite och ta bort det som inte är top of the line. Annars är det bra, hade gärna velat se mer av snubben som faller mot slutet, den grejen var riktigt snygg. 0 Quote
Zootsuit Posted January 3, 2009 Posted January 3, 2009 Det mesta är riktigt bra. Framförallt att du har så pass välkomponerade bilder att du kan vila på dem. Men helikoptern ser för mycket gammalt dataspel ut. Frankfilmen har ett bildberättande och bildkänsla som få på det här forumet kommer upp till... 0 Quote
Kapten Buse Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 introt, streckgubbe-animationerna och meteor-nedslaget och även 3d helikptern tycker jag inte riktigt håller, sen så känns det som att klippen från musikvideon används för mycket, blir lite samma sak där, en snubbe som bara sjunger, annars snyggt foto på mycket material 0 Quote
Mega99 Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 introt, streckgubbe-animationerna och meteor-nedslaget och även 3d helikptern tycker jag inte riktigt håller, sen så känns det som att klippen från musikvideon används för mycket, blir lite samma sak där, en snubbe som bara sjunger, annars snyggt foto på mycket material Precis. Sen tyckte jag eyereplacement var lite väl platt och enkelt- Ett roterande öga rör sig ju inte keyframe style. 0 Quote
Nicke_92 Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Helikoptern ser, som folk redan påpekat, dataspel ut, headshot-effekten var väl sådär halvdan, ögat tycker jag personligen var grymt, men kometen på rälsen såg konstig ut, framför allt röken i slutet.Det är ju Jonas Stentäpp alias Heavy som är trummis! :D sen gillade jag inte att streckgubben glänste, den skulle varit bättre matt enligt mig. Bara för att jag klagat på lite saker behöver det inte mena att jag inte gillar filmen, är faktist helt chockad över hur bra den var! men jag bara påpekade småsaker som skulle kunna förbättrats. 0 Quote
Djungelsmurfen Posted January 6, 2009 Author Posted January 6, 2009 Ja ni verkar ju vara ganska eniga om att helikoptern inte riktigt passar in åtminstone, så den är nog borta till nästa version. Introt har jag haft samma i snart 4 år nu, så de kanske är på tiden att man förnyar den lite också :) Ska försöka sätta ihop ett par "breakdowns" på några av de bästa klippen som jag kan klippa in sen också, och då kommer jag nog behöva ta bort en hel del material för att inte reelen ska bli allt för lång och tråkig. Nicke_92: javisst är det Heavy som sitter där bak och bankar allt :bire 0 Quote
Nicke_92 Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 Nicke_92: javisst är det Heavy som sitter där bak och bankar allt :bire :bire man undrar hur han kom in i bilden...bara en stilla undran...Jo! helli-kopetern måste bort, helikopterscenen ser inte nog bra ut! men annars är det grymt! men som sagt, försök få verkligare rökridå i nästa version! den rökridån vid slutet av explosionen på järnvägsrälsen... kan också läggas till att jag nästan fick hjärtattack av delen när personen blir överkörd ;) 0 Quote
Recommended Posts