Gå till innehåll

godmorgon/godafton/godkväll/godnatt


Recommended Posts

Nej, det är inte sensmoralen, just nu har den ingen, så vitt jag vet iaf, det är de första sidorna på ett manus som ska bli en långfilm, så det slutar alltså inte så där, det är utkastet som jag lagt ut som tar slut, ifall det är någon som vill ha svar på något så är det bara fråga, typ, om karaktärerna, historien, osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom du läste mitt manus så läser jag ditt. Vi är inte lika gamla och har lite olika smak men jag gör mitt bästa i alla fall. Jag är antagligen mer nybörjare än du så du får ta det som det är.

 

1. jag tror jag förstod vad du menar när Kent fastnar i trängseln. Men jag tror det skulle bli tydligare om man styckade av beskrivningen i mer specifika beskrivningar. "bereder sig att klättra på ryggar" ger utrymme för ganska fria tolkningar. Jag såg för min inre syn en POV med massa människor med handhållen kamera och musiken på högsta volym lite ur synk med bilden, eventuellt lite förvrängd. Jag gillade det här stycket. Dock förstod jag inte riktigt varför. Är Kent också påtänd?

 

2. Hur ser man att man är påverkad av annat än sprit, undrar jag som aldrig har knarkat? Tobias och Oscar borde beskrivas enbart med attribut typ; stirriga ögon, ler som idioter etc så som du gjort. Men omskrivningen "som om de vore försökskaniner..." är inte så lätt att filma, tror jag.

Jag hade skrivit i stil med; Tobias & oskar tuggar tuggummi, ler brett och har stora ögon. De har ryckig motorik och är rastlösa.