filmnisse Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Då har mitt hittills enda projekt på Molkoms Folkhögskola åkt upp på nätet. Titel: En i mängden Speltid: 1 minut Handling: På fester kan det mesta hända. Men vem bryr sig egentligen? http://www.youtube.com/watch?v=oasxJrvqshI&fmt=6 0 Quote
Martin Öberg Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Jag vet inte faktist. Den var bra gjord men jag kände ingenting, ingenting som grep tag ordentligt. God idé dock, men nånting saknades. 0 Quote
Mega99 Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Precis som Martin nämnde så fick man ingen känsla. Man såg alla dessa människor, och man såg stämningen, men man kände den inte. Kameraarbetet och Post skulle kunnat ha gjorts helt annorlunda för att bättre förmedla känslan. 0 Quote
Flammox Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Jag gillar verkligen färgerna! Och flickan i vitt. Kan hålla med om att det var något litet som fattades, men nog tycker jag att den berörde en! Jag ställer mig frågan vad jag kunde sagt för att förhindra det som hände. 0 Quote
Zyx Graphics Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Jag vet exakt vad som fattas. Klipp in en närbild på dom som tittat upp när dom gör en min precis innan hon tappar flaskan. Låt oss säga att du ber dom titta upp så ber du nån tända en smällare nånstans i närheten. tror du kan t.o.m. säga till dom att du kommer att tända en smällare. bara du inte säger när det kommer att hända så att du får en reaktion men ser till att dom fortfarande tittar upp efter smällen. Det skulle bli kanon. :) Annars gillar jag den. Bra jobbat 0 Quote
bassbucket Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Vet inte, det skulle nog se konstigt ut att reagera på det sättet som när man är oförberedd på en smällare? Beror på smällen och hur nära den är kanske? Men nåt skräck-skrik skulle nog sitta fint, annars tyckte jag det såg bra ut. 0 Quote
berlin87 Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Nordan :) Där har man varit med på en o annan fest. (gick ut tvåan i våras.) Nu till filmen. Öberg skrev: Kass stäming, bra idé. håller itne alls med om detta. Om jag skulle ha läst manuset innan jag såg filmen skulle jag nog aldrig bry mig om att se den. Dock tycker jag den var väldigt bra gjord. Tekniskt, skitbra. Skådespelet också bra. Stämingen, som många här ovan klagat på, var inte alls kass. Personligen så kände jag mkt när jag såg filmen. EN grej förstörde dock väldigt mkt, slowmotionbilden på hela gruppen. Fruktansvärt ful bild. En annan grej jag tror skulle kunna få filmen att funka bättre är om tjejen var ensam med att se hängningen. Tror det skulle bli betydligt mer obehagligt. 0 Quote
Recommended Posts