Gå till innehåll

Vill göra film om dålig film, hjälp!


erreth

Recommended Posts

Kommer inom närliggande framtid få chansen att göra en kvalitativ kortfilm men har lite svårt att komma på en bra handling, hade helst velat göra den med något slags budskap som bas.. tillexempel dålig film.

Det finns så fruktansvärt mycket dåliga filmer som görs just nu som bara spottas ut av

storproduktionsbolag i hollywood som tjänar satan på låga breda filmer av infantila regissörer som tillexempel Siegfried och Spitzer ( Meet The Spartans, Disaster Movie )

 

Problemet är nu vilket upplägg jag ska ha för en sådan film, har lite ideér men dom känns lite platta.. nån som har nått förslag?

 

Har ni sett serien "Extras" med Ricky Gervais så förstår ni vilket spår jag är inne på men kan ju inte direkt använda hans handling.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipset! Såg filmen och det var rätt coolt hur dom hade gett rollfigurerna deras egentliga yrke osv.. får spåna vidare lite på min.. kanske ska man göra den som en pseudodokumentär och som du säger om en inspelning där medarbetare kanske börjar ifrågasätta själva filmen och regissören börjar tänka på sin värdighet?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag råder dig att inte göra denna film. Det känns krystat och lite "Fy vilken dålig film, nu ska jag fantamej ge tillbaka in a movieway".

 

Samma som alla rappare som gör "dissar" mot ingen speciellt utvald rappare utan bara ett gänge för att dessa gör clubbanger-hiphop istället för gangster-hiphop.

 

Nas valde att istället ta en annan vinkel och gjorde låten "Hiphop is Dead".

 

 

Så istället för att göra en film om dålig film så hitta en annan vinkel likt Nas gjorde. Hitta det djupare i det hela.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...