erreth Postad 11 november 2008 Postad 11 november 2008 Kommer inom närliggande framtid få chansen att göra en kvalitativ kortfilm men har lite svårt att komma på en bra handling, hade helst velat göra den med något slags budskap som bas.. tillexempel dålig film. Det finns så fruktansvärt mycket dåliga filmer som görs just nu som bara spottas ut av storproduktionsbolag i hollywood som tjänar satan på låga breda filmer av infantila regissörer som tillexempel Siegfried och Spitzer ( Meet The Spartans, Disaster Movie ) Problemet är nu vilket upplägg jag ska ha för en sådan film, har lite ideér men dom känns lite platta.. nån som har nått förslag? Har ni sett serien "Extras" med Ricky Gervais så förstår ni vilket spår jag är inne på men kan ju inte direkt använda hans handling. 1 Citera
Nicke_92 Postad 12 november 2008 Postad 12 november 2008 Skriv dina idéer så kan vi ju hjälpa till att utveckla dem :) 0 Citera
Rabies Postad 12 november 2008 Postad 12 november 2008 En sak som du måste tänka på är att ifall du ska göra en film om dålig film så måste din film vara bättre, om den är lika dålig så faller hela din idé. 0 Citera
erreth Postad 12 november 2008 Författare Postad 12 november 2008 jo jag vet.. skulle faktiskt egentligen vara smartare att göra detta som en dokumentär.. ideér om inslag? 0 Citera
ilike Postad 13 november 2008 Postad 13 november 2008 Ta och se "Incidents at loch ness". Sjukt bra kritik över dokumentärfilmande i mockumentary form. Kanske kan inspirera dig. Vad sägs om att göra något likande men om en spelfilmsinspelning. 0 Citera
erreth Postad 15 november 2008 Författare Postad 15 november 2008 Tack för tipset! Såg filmen och det var rätt coolt hur dom hade gett rollfigurerna deras egentliga yrke osv.. får spåna vidare lite på min.. kanske ska man göra den som en pseudodokumentär och som du säger om en inspelning där medarbetare kanske börjar ifrågasätta själva filmen och regissören börjar tänka på sin värdighet? 0 Citera
Insaniac Postad 27 november 2008 Postad 27 november 2008 Jag råder dig att inte göra denna film. Det känns krystat och lite "Fy vilken dålig film, nu ska jag fantamej ge tillbaka in a movieway". Samma som alla rappare som gör "dissar" mot ingen speciellt utvald rappare utan bara ett gänge för att dessa gör clubbanger-hiphop istället för gangster-hiphop. Nas valde att istället ta en annan vinkel och gjorde låten "Hiphop is Dead". Så istället för att göra en film om dålig film så hitta en annan vinkel likt Nas gjorde. Hitta det djupare i det hela. 0 Citera
Team_fagott Postad 27 november 2008 Postad 27 november 2008 Film is dead! Leva kaliedoskopet! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.