Norbert Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Frilansfotografen Erik får i uppdrag att fotografera gamla fäbovallar och gårdar. Väl ute på fältet är Erik lyckligt omedveten om att hans nyfikenhet har lett honom till att släppa lös en ondska utan dess like. Klicka på bilden för att se filmen på Exposure Room. Om bilden ej fungerar, klicka här: http://www.exposureroom.com/vallen http://exposureroom.com/getassetthumbnailimage.aspx?id=80e34b1b80ba49e9a37ba03099354bb4&size=md Genren är skräckfilm med lite glimt i ögat. Jag har gjort i princip allt utom att spela in ljudet på plats. Efter att ha scoutat några fäbovallar ute i skogen skrevs manuset under fyra dagar medan det fixades med rekvisita, specialeffekter och annat som behövdes. Det mesta filmades på tre dagar, och några små extra klipp filmades på en fjärde dag. Under två månader har den varit i postproduktion bredvid alla vardagssysslor. Nu är den färdig... Hoppas det smakar! 0 Citera
Rabies Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Snyggt! Bra stämning i mitten! Ni skulle castat nån bättre i mördarrollen bara. Ingen jättegrym story men en schysst grundidé som skulle kunna twistas till lite. Stämningen va bättre än blodspruteffekterna, satsa mer på sånt! Good work! 0 Citera
Steffe Postad 29 oktober 2008 Postad 29 oktober 2008 Super :D Ja började kolla o tänkte ungefär att, shit 15 minuter mitt i natten...ja som skulle ha lagt mig, men sen satt man som klistrad! Tyckte den va skitbra! Men några saker som jag tänkte på var att i scenen där jägaren sprang mot kameran, så va bilden ganska kraftigt överexponerad, och sen när han "stod" inne i dasset så var det lite väl mycke brus, gain(?), fast det är väl ganska svårt i så mörka situationer.. Sen en annan liten detalj, när batteriet tog slut på kameran så ser man ju klart och tydligt att den står på Off och inte att batterimätaren blinkar som den gör när batteriet håller på att dö :p Men men, haha. Det häftigaste av allt är att den är skjuten med en HV20 :D Eller? Måste ta tag i min Dof-adapter och få den klar!! //S 0 Citera
bassbucket Postad 29 oktober 2008 Postad 29 oktober 2008 Ja, handlingen kunde ju ha slipats lite mer, kändes tråkigt. Överexponerat vid vissa tillfällen, och som nån annan nämnde, batteri slut eller kamera på off? Vet inte hur jag ska tolka det. Skräckscenerna alldeles för korta. Fel val av musik om du ville göra en skräckfilm med glimten i ögat. Tycker sån typ av musik hör hemma i vinds eller källarskräck och kunde inte känna att det var rätt miljö trots gamla stugor mm. Står att du skrivit musiken? Fattar inte var den var. Men men. Sen i övrigt så kan du banta ner eftertexterna. Det är nog nåt av det tråkigaste jag ser, när ett och samma namn återkommer femitoelva gånger. Men det kanske bara är jag. Sen hade jag väntat lite mer skrik osv. Blodeffekterna tycker jag var helt okej. Men hade gärna velat se mer detaljerat, inte den sortens "fusk-klipp". Ska man ha det med så måste man ha minst en scen när man visar riktig gore. För det var ju ändå rejält med gore fast man inte fick se det. Ja, så tycker jag i alla fall. Mesta dels snyggt foto, i övrigt kändes det ganska tamt. Sorry :/ 0 Citera
Norbert Postad 29 oktober 2008 Författare Postad 29 oktober 2008 Tack ska ni ha, ni som har tagit er tid att kolla filmen och lämnat kommentar. Jag ska försöka bemöta kritiken som har strömmat in här. *Storyn: Jag är absolut ingen manusförfattare. Det var mitt andra manus här i livet och jag hade endast de fyra dagarna på mig att gå från ingenting till färdigt. Jag försvarar inget, men det kanske kan förklara varför storyn kan kännas fattig och ogenomarbetad. *Överexponeringen/bruset: Mycket medveten om problemen, varför de har uppstått och vad som hade kunnat göras för att undvika dem. Vi hade ej tillgång till ljussättning. Det är sånt jag definitivt inte ska låta passera nästa gång. *Musiken: Det är jag som har gjort all musik som hörs förutom de gamla stenkakesångerna. Jag har försökt göra detta tydligt i eftertexterna genom att skriva vilka sånger som var med förutom min musik. Musikvalet stämmer bra med min vision för just denna film. Den är tänkt att spegla händelserna och karaktärerna oberoende av miljön. Det var så jag tänkte, men jag kan behöva nya tankemönster. *Kameran på OFF: Hey, till och med hollywood gör misstag. :D Såg det inte förrän det påpekades här. Haha. *Sluttexterna: Fair enough. Jag hade lite kul med dem bara för skojs skull, det är inget man behöver fortsätta titta på när man tycker att det räcker. :) *Avsaknad av ultragore: Jag hade också önskat mycket mer av den varan, men p g a tidsbrist blev det så begränsat som det blev. Som du säger, det är nog fint att ha åtminstone en riktigt kladdig scen. Sammanfattningsvis tycker jag det är gott med kritiken som kommit upp hittills. Ös på bara, jag är här för att lära mig så mycket jag kan tills nästa produktion. :) Det häftigaste av allt är att den är skjuten med en HV20 Eller? Måste ta tag i min Dof-adapter och få den klar!!Japp. Ingen adapter dock. 0 Citera
TopCat Postad 30 oktober 2008 Postad 30 oktober 2008 Var helt såld i filmen fram tills 11.30. Dittills var det bra vinklar, bra foto osv. Trevligt med dubbelpipig hagelbössa ;) Måste gå emot Bassbucket och säga att jag verkligen tyckte att musiken passade. Dock håller jag med om att det är nödvändigt med lite gore i den här sortens film. Men i sin helhet: Väldigt bra, Norbert! 0 Citera
Martin Öberg Postad 30 oktober 2008 Postad 30 oktober 2008 Det var bra, spännande. Kan inte säga nåt som redan har sagts :D Hur fick du alla lena panoreringar? 0 Citera
Norbert Postad 31 oktober 2008 Författare Postad 31 oktober 2008 Hur fick du alla lena panoreringar?Panoreringar blir "lena" med hjälp av ett oljedämpat videohuvud på stativet. Jag försökte köra det i en lugn och stadig hastighet bara. 0 Citera
Martin Öberg Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 Panoreringar blir "lena" med hjälp av ett oljedämpat videohuvud på stativet. Jag försökte köra det i en lugn och stadig hastighet bara. A. En annan grej, när fotografen kommer till ladan första gången och man ser bilen på en grusväg. Då åkte kameran från marken upp till trädtoppen nästan hur i hela? 0 Citera
bassbucket Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 A. En annan grej, när fotografen kommer till ladan första gången och man ser bilen på en grusväg. Då åkte kameran från marken upp till trädtoppen nästan hur i hela? Stod det inte kran i utrustning? 0 Citera
Martin Öberg Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 Stod det inte kran i utrustning? Oj jo det stod där på exposureroom hehe. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.