moonis Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Ja så var då omröstningen avklarad. Det var alltså genren Komedi som vann, vilket gör att alla som nu vill bidra med synopsis i detta skede och kanske manus i steget efter, nu kan börja skriva på en synopsis inom den genren. Givetvis går det att blanda in någon anna genre men det ska ändå vara en komedi som grund. Så hur länge tycker ni att ma ska få på sig att lämna in en synopsis innan vi går till omröstning om vilken vi ska göra om till manus? 0 Citera
Kim-O Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Det behöver väl inte sättas upp en tidsgräns än, vi kan väl se hur lång tid det tar innan några synopsis kommer... 0 Citera
kvällensdebatt Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Ursäkta mig om jag komemr o klagar:P de vill jag inte MEN. Komedi. hoppas att vi ahr en väldigt duktig och kreativ Manusförfattare i deta projektet isf. För att göra seriös komedi krävs det 3 ggr så mer arbete att lykas få publik än skräck,action o drama.. eller vad är tanke med det färdiga matrialet? Blir det seriöst fullt ut? Någon som tänker TV eller distrubiton till dvd?? 0 Citera
moonis Postad 23 oktober 2008 Författare Postad 23 oktober 2008 Ja tanken är att det ska bli seriöst. Nu hade man chansen att rösta och Komedi vann med drygt 37% av rösterna, och då måste man följa det. Men som jag sa är det fritt att blandan in lite från annan genre, vilket jag tror att t.ex. jag själv kommer göra. Tidsgräns kan vara bra så att man inte sitter och håller på en bra idé och inte hinner att slänga upp den innan vi stänger, för någon gång måste vi ju gå till omröstning med ett visst antal synopsisar 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 23 oktober 2008 Postad 23 oktober 2008 Blandning av genrer håller jag på, lite romantik lite komedi lite action lite skräck fungerar som blandning, ta det bästa av alla genrer. 0 Citera
Mördarbananerna attackera Postad 20 november 2008 Postad 20 november 2008 Men hur gammal behövde man vara för att vara med? Jag är osäker om jag passar in... 0 Citera
Mega99 Postad 21 november 2008 Postad 21 november 2008 Men hur gammal behövde man vara för att vara med? Jag är osäker om jag passar in... Det är ju inte åldern det avgörs efter, utan vad du kan bidra med. 0 Citera
Nicke_92 Postad 21 november 2008 Postad 21 november 2008 Vilken kom andraplats? så kanske det kan bli en komedi/*insätt annan genre här* :D 0 Citera
Kim-O Postad 21 november 2008 Postad 21 november 2008 Får jag fråga föresten, är det nån som börjat tänka på en synopsis? 0 Citera
Mördarbananerna attackera Postad 22 november 2008 Postad 22 november 2008 Om åldern inte avgör så vill jag vara med som skådespelare. Fast då måste jag ju spela ett barn :) 0 Citera
Mega99 Postad 22 november 2008 Postad 22 november 2008 Eller odla skägg! En komisk dvärg! xD 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 23 november 2008 Postad 23 november 2008 Haha ja det vore ju nåt! :) 0 Citera
Mördarbananerna attackera Postad 25 november 2008 Postad 25 november 2008 En komisk dvärg! xD Hah, det skulle jag nog kunna :D 0 Citera
MovieMoe87 Postad 4 december 2008 Postad 4 december 2008 Så har ni någon "crew" i det här projektet än? Försent att hoppa på projektet? =) 0 Citera
Kim-O Postad 7 december 2008 Postad 7 december 2008 Då det inte verkar helt genomtänkt ännu, så är det säkert okey att kunna hoppa in i the "crew" 0 Citera
MovieMoe87 Postad 9 december 2008 Postad 9 december 2008 Hur håller alla kontakt med varandra? Och vad fattas? Känns lite som att ingen vill ta tag i det hela bara 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 9 december 2008 Postad 9 december 2008 Ja jag har som ingen tid att ta tag i något just för tillfället, har ju julkalendern att jobba med dygnet runt för att hinna få klart alla avsnitten! Är inte ens färdig med lucka 11 och den ska ut om 30 timmar drygt! 0 Citera
Anima Postad 9 december 2008 Postad 9 december 2008 OK, då jobbar vi på med våra synopsis tills ledaren blir fri! ;) 0 Citera
moonis Postad 9 december 2008 Författare Postad 9 december 2008 Jag och en vän håller på med en synopsis, och det verkar vara flera så de dyker nog förhoppningsvis upp snart! 0 Citera
MovieMoe87 Postad 10 december 2008 Postad 10 december 2008 Det måste vara en komedi eller? Alla har ju olika humor så det kommer bli svårt att göra alla nöjda =) 0 Citera
Anima Postad 10 december 2008 Postad 10 december 2008 Det måste vara en komedi eller? Alla har ju olika humor så det kommer bli svårt att göra alla nöjda =) Räkna med att alla inte kommer att bli nöjda. Den dagen jag är helt nöjd med mina texter - är livet liksom klart. Jag tycker det blir spännande att se hur vi fixar detta. Av någon anledning så väljer vi att skriva tillsammans. I det här läget är det väl bara att skriva på? Ta inte ut sådant i förväg. Då bromsas processen. Hur som helst, får man ur sig ett synopsis är det väl aldrig fel? Har du svårt att få till med det komiska, skriv det som kommer. Det kan vi kanske också använda. Vi behöver ju motsatserna för att det komiska ska träda fram. 0 Citera
MovieMoe87 Postad 10 december 2008 Postad 10 december 2008 Sant. Jag skulle iaf kunna tänka mig ett mindre familje "drama" då allt börjar med en oskyldig liten middag med nära och kära. Sluta med att någon (kanske gift) kommer ut ur garderoben ,kanske har någon döjlt att han/hon varit med i X antal porrfilmer ect. Sidor kommer fram som ingen visste. Allt detta på ett komiskt sätt så klart. OM det låter intressant så kan jag sätta igång med en synopsis. Jag är mycket öppen för kritik. =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.