Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En skitdetalj kanske, men Panasonic gör inga "HDV"-kameror utan de kör på eget format (DVCPRO HD), eller det nyare AVCHD/AVCIntra

Som sagt, nörddetaljer kanske, men det kan vara bra att känna till, framförallt när det är dags att redigera.

Postad

En behändig 16mm-kamera som typ Eclair NPR, välbehållen second hand. Då har man drygt 60 000 kr. över till film, framkallning osv. Mycket mer värt än en EX1:a. Vilket antagligen skulle vara mitt val ifall någon tvingade mig till ett digitalt format.

Postad

Jag funderar på Sonys HDR-Z1. Den ligger på halva den budgeten du anger. Den verkar dock ha det mesta jag vill ha av min nästa kamera (eftersom jag fortfarande leker film.. :-)

Red kommer med någon minivariant framöver och känslorna svallar på nätet kring det här. Personligen så tror jag det är besvärligt att köpa om man tittar på hela workflow, support service, leveranstider, hårdvaru och mjukvarustöd, drivrutiner och allt annat som brukar spela in förutom att den så klart verkar ge en grym upplösning och bild. Det dröjer nog innan jag hamnar i situationen att den skulle kunna innebära make or break för min del. ;-)

Johan

Postad
Jag funderar på Sonys HDR-Z1. Den ligger på halva den budgeten du anger. Den verkar dock ha det mesta jag vill ha av min nästa kamera (eftersom jag fortfarande leker film.. :-)

Använde Sony Z1 lite i somras, har lite svårt för Sonys reglage på kameran men den har jättebra bildkvalitet och inbyggda färdiga lägen för filmlik bild, men det inbyggda progressiva läget är inte mycket att hurra för (halverar upplösningen till skillnad från 25F hos Canon).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...